بعضی‌ها باور نمی‌کنند در جنگ فرهنگی قرار داریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر پنجشنبه در اولین همایش پدافند غیرعامل از منظر دین که به همت کمیته پدافند غیرعامل سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار داشت: ممکن است نام پدافند غیرعامل برای بعضی‌ها نامأنوس باشد ولی اگر کسی با افرادی که در این حوزه کار می‌کنند ارتباط داشته باشد این واژه‌ها برای او مانوس می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر دین و مکتب و انقلاب و نظام اسلامی ما بر اساس تعالی ارزشهای والای الهی است، تصریح کرد: طبیعی است که جبهه استکبار و اردوگاه ستم یک چنین حرکت نورانی و مقدسی را بر نمی‌تابد و نمی‌تواند بنشیند و ببیند در عرصه بین المللی و جهانی حرکتی آغاز شده که انسان‌ها را به سمت نور و پاکی و توجه به مبدا عالم فرا می‌خواند و دلهای پاک انسان‌ها را مجذوب خودش می‌کند، از این رو همان دعوای همیشگی خط انبیا و طاغوت‌ها و فرعون‌ها ظاهر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: در طول این ۳۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد تقابل بین دو خط انقلاب عظیم اسلامی و رهبری الهی آن با جبهه استکبار را به خوبی شاهد بوده‌ایم اما استکبار جهانی و دشمنان خط پاکی و صلابت همیشه از یک حربه و شیوه برای مقابله با خط توحید استفاده نمی‌کنند بلکه اتاق فکری دارند و جبهه مقابل خود را که جبهه تقوا و پاکی و فضیلت است به خوبی ارزیابی می‌کنند و اگر ضرورت ببیند دانشگاه ایجاد می‌کنند و اندیشمندان خودشان را فرا می‌خوانند و بر روی مبانی فکری ما مطالعات دقیق و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، مهمترین دانشگاه اسلامی در آمریکا و اسرائیل وجود دارد و آنها در حوزه شیعه شناسی همه زوایای فکری شیعه را مطالعه می‌کنند و برای اینکه با این خط نورانی مقابله کنند از تمامی ابزارها استفاده می‌کنند.

کارنامه زرین روحانیت در دفاع مقدس

وی هجمه نظامی را یکی از برنامه‌های استکبار جهانی در سال‌های قبل عنوان کرد و گفت: البته دوران دفاع مقدس برگ زرینی در کارنامه رهبری مرجعیت و روحانیت شیعه در دفاع از میهن اسلامی و مرزهای فکر و اعتقادی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری اظهار داشت: دشمنان ۸ سال برای اینکه جلوی این حرکت نورانی را بگیرند از همه امکانات استفاده کردند ولی جوانان و زنان و مردان الهی همت کردند و مرجعیت و روحانیت شیعه و امام راحل بهترین نوع تدبیر را به کار بردند و در نهایت دشمن را ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: دشمنان وقتی مشاهده کردند که چنین ظرفیت دفاعی در حوزه فیزیکی وجود دارد، آنهم با استفاده از منبع عظیمی مثل عاشورا، به این نتیجه رسیدند که امکان مقابله فیزیکی با جمهوری اسلامی وجود ندارد و تا زمانی که فرهنگ امام حسین(ع) وجود دارد نمی‌شود این ملت را با کشتن و مجروح کردن و اسیرکردن از پای درآورد، از این رو در مطالعاتشان به این نتیجه رسیدند که باید این فرهنگ را از شیعه گرفت.

در جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به هوشمندی مقام معظم رهبری در شناسایی توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری قبل از شکل گیری جبهه ضدفرهنگی نسبت به توطئه‌های نرم دشمنان هشدار داده بودند و به دنبال این مسئله بود که معظم له سازمان پدافند غیرعامل را با تاکیدات فراوانی که داشتند تشکیل دادند که بخش عمده‌ای از کار را باید این سازمان با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها به عهده بگیرد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از زمانی که شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی را هشدار دادند خیلی‌ها چون این جنگ مثل جنگ نظامی ملموس نیست باورشان نشده است و هنوز هم باورشان نمی‌شود که در جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: اگر این افراد باورشان می‌شد که در این عرصه قرار داریم همان طوری که در جنگ نظامی همه ظرفیت‌ها با تمام وجود پای کار آمده بودند در اینجا هم پای کار می‌آمدند ولی متاسفانه این عرصه حساس را درک نکرده‌اند و هنوز در ناباوری بسر می‌برند.

وی با بیان تعریفی از پدافند غیرعامل اظهار داشت: هر اقدامی که قرار است برای مقابله با دشمن انجام شود که برخورد فیزیکی وجود نداشته باشد را پدافند غیرعامل گویند.

وی گفت: پدافند غیرعامل شامل همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… می‌شود.

مصونیت ایجاد کنیم

وی آیه شریفه «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا» را نزدیک ترین آیه  به پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: ما می‌خوهیم در این پدافند مصونیت ملی ایجاد کنیم که هر نوع اقدامی که دشمن انجام می‌دهد با آمادگی‌هایی که ایجاد می‌کنیم خنثی شود و مردم ما در برابر توطئه‌های تبلیغی دشمن بی‌صبر نشوند و زانوهایشان نلرزد و در جایشان ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام اسکندری در مورد برگزاری همایش پدافند غیرعامل از منظر دینی گفت: قرار بود همایش وسیع‌تر و عمیق‌تری برگزار شود و برای آماده کردن مقدمات آن چند جلسه در  کمیته‌های مختلف برگزار شد اما تلاش بر این شد که یک همایش توجیهی برگزار شود تا افرادی که می‌خواهند به این همایش مقالاتی ارسال کنند با مفهوم پدافند غیرعامل آشنا شوند.

وی به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این نهاد برای تبلیغ ارزشهای والای دینی و به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه سه دهه از عمر این سازمان می‌گذرد، گفت: هر دهه‌ای که از عمر سازمان تبلیغات اسلامی می‌گذرد شاهد بالندگی این سازمان هستیم.

حجت‌الاسلام اسکندری اظهار امیدواری کرد که اگر مشکلات این سازمان برطرف شود مسیر بالندگی سازمان تبلیغات اسلامی هموارتر می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.