بغداد خواستار نشست مشترک سوریه، ترکیه و عراق برای حل مساله آب فرات شد

وزیر منابع آبی عراق اعلام کرد که مقدمات برگزاری نشست سوریه، عراق و ترکیه در بغداد در سطح وزیران برای بررسی پرونده آب در حال انجام است.

بغداد خواستار نشست مشترک سوریه، ترکیه و عراق برای حل مساله آب فرات شد

به گزارش ممتاز نیوز، «مهدی رشید الحمدانی» در گفت‌وگو با روزنامه سوری «الوطن» عنوان کرد که مشارکت طرف‌های سوری در مذاکرات به‌ویژه در خصوص سهم سوریه و عراق در آب‌های رود فرات ضروری است.

الحمدانی با بیان اینکه موضوع بررسی پرونده آب با ترکیه متوقف نشده است، خاطرنشان کرد: «نشانه‌هایی از بهبود و پیشرفت در این پرونده با طرف ترکیه‌ای وجود دارد».

روز چهارشنبه گذشته مهدی رشید الحمدانی وزیر منابع آبی عراق در سفری به سوریه با تعدادی از مقامات سوری دیدار و در خصوص وضعیت آب و چالش‌های وضعیت آب در دو کشور و همکاری‌ها در جهت ارتقای آن و همچنین حفظ حقوق آب دو کشور در رودخانه‌های دجله و فرات بحث و تبادل نظر کرد.

اخیراً یک هیئت عراقی به دمشق شده است و در مورد تقویت همکاری‌های سوریه و عراق در زمینه آب گفت‌وگو کردند که در جریان این دیدار در خصوص ساماندهی پرونده آب بین دو کشور توافق شد.

سوریه و عراق، طرف ترکیه را به کاهش میزان رهاسازی آب از رودخانه‌های دجله و فرات که بر سهمیه آب ورودی به هر دو کشور تأثیر منفی می‌گذارد، متهم کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.