بکارگیری ضابط خانواده در مسائل مربوط به دعاوی خانواده

خبرگزاری آریا- فریبا حاجی علی گفت:در راستای دفاع از حریم خانواده و تحکیم بنیان آن ضابط خانواده راه اندازی و بکارگیری خواهد شد.
فریبا حاجی علی رئیس ستاد ملی زن و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آریا ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس مصوبه سومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که اخیراً برگزار شد ،مقرر شده است قوه قضائیه با همکاری نیروی انتظامی در راستای تسهیل و ارتقای نظام حقوقی خانواده بر اساس اصول و مبانی فرهنگ اسلامی و ایرانی بخش ویژه ای را با عنوان ضابط خانواده‌ راه‌اندازی کند.
رئیس ستاد ملی زن و خانواده در ادامه  با بیان اینکه  طرح مذکور مورد تایید قوه قضائیه بوده و در جلسات تخصصی که با مسئولان این قوه برگزار شده است با استقبال خوبی مواجه شده‌ اظهار کرد: قرار است ضابط خانواده به صورت تخصصی در مسائل مربوط به دعاوی خانواده ورود پیدا کند.
حاجی علی گفت:ضابط خانواده‌ تشابهی با پلیس قضایی کشورهای دیگر ندارشته و برخلاف آن، ضابط خانواده حریم امن خانواده را به عنوان حریم خصوصی افراد مدنظر قرار داده و اجازه دخالت در این حریم را نخواهد داد .
وی افزود: زمانی‌که این حریم خصوصی به مخاطره افتاده و اگر فرد یا افرادی جرمی مرتکب شوند که موجب تزلزل بنیان خانواده‌ها شود ،برخورد با آن بر اساس آموزه‌های اسلامی انجام می‌شود.
رئیس ستاد ملی زن و خانواده گفت: ضابط خانواده هم اکنون در مرحله پژوهش است و پس از تکمیل توسط قوه قضائیه به اجرایی خواهد شد.
حاجی علی  در پایان تاکید کرد:مباحث مربوط به خانواده به صورت تخصصی در این طرح دیده شده است ،به‌ عنوان مثال در خصوص دفاع از حقوق کودک در خانواده ها، کل خانواده مدّ نظر قرار می گیرد وفقط کودک مورد نظر نیست که باید گفت که نحوه رویکردمان در برخورد با حوزه خانواده مورد بازنگری قرار گرفته‌است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.