راه‌اندازی سامانه ملی ازدواج و خانواده

بینا- مدیر گروه دفتر برنامه ریزی ازدواج و نهاد خانواده وزارت ورزش و جوانان از در دستور کار بودن پیش نویس طرح سامانه ملی ازدواج و خانواده خبر داد.
به گزارش بینا، نوشین نبئی به ایسنا افزود: مراحل اجرایی طرح سامانه ملی ازدواج و خانواده درحال پیگیری است ولی هنوز نهایی نشده و نیازمند هماهنگی دستگاه‌های مختلف است.
وی با تاکید بر مجازی بودن طرح سامانه ملی ازدواج و خانواده، در مورد اهداف مورد نظر مجریان آن اظهار کرد: ایجاد سامانه ملی اطلاعاتی و تحلیل وضعیت ازدواج، تشکیل و تحکیم خانواده‌های جوان، ایجاد بانک‌های تخصصی اطلاعات ازدواج و تحکیم خانواده و ایجاد شرایط تسهیل امر ازدواج از مهمترین اهداف طرح سامانه ملی ازدواج و خانواده است.
نبئی درادامه از ساماندهی و هماهنگی ظرفیت‌های ملی و امکانات مربوط به ازدواج و تحکیم خانواده در سطح کشور،‌ توانمندسازی جوانان و خانواده‌ها درحوزه‌ مسائل مرتبط با ازدواج و خانواده،‌ ایجاد زمینه ملی پردازش جامع تر به استحکام و تعالی خانواده‌های جوان و ایجاد فضای بحث تبادل نظر کارشناسی و دستگاهی در مورد ظرفیت‌ها، مصادیق، فرصت‌های فرهنگی – اجتماعی در زمینه ازدواج، تشکیل و تحکیم خانواده و پیشگیری از آسیب‌های پیش رو به عنوان دیگر اهداف طراحی سامانه ملی ازدواج و خانواده نام برد.
وی گفت: جوانان، خانواده‌ها، کارشناسان و صاحب نظران ، گروه‌های مرجع و دستگاه‌ها از مخاطبان سامانه ملی ازدواج و خانواده‌اند.
مدیرگروه برنامه ریزی ازدواج و نهاد خانواده وزارت ورزش و جوانان در پایان افزود: دستگاه‌ها در سامانه ملی ازدواج و خانواده ثبت نام می‌کنند و ظرفیت‌ها و تسهیلات موجود در کشور در حوزه‌ ازدواج به جوانان و خانواده‌ها ارایه می‌شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.