بنای قانون “حبس‌زدایی” بر کاهش جرم است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک قاضی گفت: بنای قانون مجازات‌های جایگزین حبس بر کاهش تعداد زندانیان و کاستن مجازات است، به طوری که این امر موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود.

“عباس برزگر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با قانون مجازات‌های جایگزین حبس اظهار داشت: سیاست حبس‌زدایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم است و این در حالی است که این امر نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌های قضایی و اجرایی و ذی‌ربط را طلب می‌کند.
 
برزگر ادامه داد: به نظر می‌رسد قانون جدید دست قاضی را برای تخفیف باز‌گذاشته و ممکن است باعث شود ضمانت اجرایی مجازات کاهش یابد، اما از طرفی نیز بنای تدوین کنندگان قانون حبس‌زدایی بر کاهش تعداد زندانیان و کاستن مجازات قرار گرفته است.
 
این قاضی دادگستری تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های سنگینی که زندانی‌کردن مجرمین بر دوش دستگاه قضا می‌گذارد، قانون جدید مجازات اسلامی می‌تواند از طریق مجازات جایگزین حبس، از این هزینه‌ها بکاهد.
 
قاضی دادسرای ناحیه ۶ در پایان به نقاط قوت نکات قوت حبس‌زدایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندانها، کاهش هزینه نگهداری زندانیان، تلاش برای نگهداری کانون خانواده‌ها از نقاط مثبت قانون جدید مجازات اسلامی است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.