بهای نفت در بازار آسیا اندکی کاهش یافت

خبرگزاری فرانسه از سنگاپور روز پنجشنبه با اعلام این مطلب ، افزود : بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه اکتبر با ۷ سنت کاهش به ۹۴ دلار و ۵۵ سنت رسید .

همچنین نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با ۲۱ سنت کاهش ، بشکه ای ۱۱۲ دلار و ۴۴ سنت معامله شد .

این گزارش با بیان این که امروز ‘ بن برنانک ‘ رییس بانک مرکزی آمریکا در سمینار بین المللی سیاست پولی سخنرانی خواهد کرد ، افزود : بازار امیدوار است که سخنان وی حاوی تدابیر تازه ای برای تحریک رشد اقتصادی آمریکا بعنوان نخستین اقتصاد جهان و نخستین مصرف کننده طلای سیاه باشد .

موسسه کارگزاری ‘ آی جی مارکت ‘ سنگاپور همچنین عنوان کرد که ادامه یافتن روند بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا نیاز مداخله بانک مرکزی را کم رنگ کرده است .

برپایه این گزارش ، سرمایه گذاران همچنین نگران هستند در حالی که نگرانی ها در مورد حوزه یورو به قوت خود باقی است ، نشست بانک مرکزی اروپا که قرار است ۶ سپتامبر ( ۱۶ شهریور ماه ) برگزار شود دستاورد چندانی نداشته باشد .

این گزارش همچنین با اشاره به وخامت وضعیت اقتصادی اسپانیا و یونان عنوان کرد : ‘ فرانسوآ اولاند ‘ رییس جمهوری فرانسه دیروز ( پنجشنبه ) اعلام کرد که انتظار دارد در نشست اتحادیه اروپا در ۱۹ اکتبر ( ۲۸ مهر ماه ) تصمیمات قاطعی در حمایت از این دو کشور اتخاذ شود .

خبرگزاری فرانسه همچنین دیگر دلیل کاهش بهای نفت را تاثیر توفان حاره ای ‘ ایزاک ‘ بر روند تولید و پالایش نفت در خلیج مکزیک دانست و افزود : خسارات ناشی از این توفان دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد می شود . همچنین فعالیت تاسیسات این منطقه که ۲۰ درصد نفت آمریکا و ۴۵ درصد توان پالایش این کشور را در بر می گیرد می تواند به سرعت از سر گرفته شود .

این گزارش حاکی است : دیروز ( پنجشنبه ) بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین با ۹۴ سنت کاهش در بازار نیویورک به ۹۴ دلار و ۶۲ سنت رسید . این در حالی است که نفت برنت دریای شمال با ۱۱ سنت افزایش در بازار معاملات لندن ، بشکه ای ۱۱۲ دلار و ۶۵ سنت معامله شد .

مترجمام ** ۹۰۵۳**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۱۴۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.