بهترین وضعیت خوابیدن بعد از جراحی پیوند عروق کرونر

برای آن که بدانیم چه وضعیتی برای خوابیدن پس از عمل جراحی پیوند عروق کرونر برای بیماران مناسب تر است بهتر است خبر زیر را مطالعه کنید.

دکتر داوود کاظمی صالح دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، اظهار داشت: بعد از عمل جراحی پیوند عروق کرونر بیشتر بیماران از احساس درد و سوزش در محل زخم های جراحی و یا درد ناشی از گرفتگی عضلات رنج می برند که اغلب این دردها شدید نیست. 
 
وی عنوان کرد: فرد بیمار می تواند به وسیله جابجایی و حرکت مکرر به خود کمک کند البته باید در این مورد از راهنمایی های پزشک خود نیز بهره ببرد.
 
این متخصص خاطر نشان کرد: در صورتی که احساس درد شدید باشد باید به پرستار اطلاع بدهید تا با دادن دارو درد شما را تسکین دهد.
 
 کاظمی صالح در مورد خوابیدن این بیماران بعد از عمل جراحی پیوند عروق کرونر متذکر شد: بهتر است حداقل مدتی در روز روی پهلوها بخوابید و هر چند ساعت یک بار جا به جا شوید زیرا اگر برای مدتی طولانی بدون حرکت بر پشت خود بخوابید ترشحات در ریه فرد بیمار تجمع یافته و زمینه برای عفونت ریوی مساعد تر است.
 
وی در انتها متذکر شد: بیماران بعد از عمل جراحی پیوند عروق کرونر باید به راهنمایی ها و توصیه های پزشک توجه کرده و آنها را عمل کنند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.