بهترین زمان برای خرید طلا چه وقتی است؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری یو اس گلوبال اینوستور تاکید کرد، بهترین زمان برای خرید طلا در بازارهای جهانی وقتی است که سایر سرمایه گذاران و خریداران از آن نفرت دارند

خبراقتصادی:به گزارش ماین وب؛ رالف آلدیس کارشناس برجسته موسسه گلوبال اینوستور تصریح کرد: من همیشه به سرمایه گذاران پیشنهاد می کنم که بیشتر از ۱۰ درصد سرمایه و دارایی خود را برای خرید طلا و سایر فلزات گرانبها اختصاص ندهند.

وی گفت: ثبت بدترین عملکرد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی این واقعیت را اثبات کرده است. اگر سرمایه گذاران تنها ۵ تا ۱۰ درصد پول خود را برای خرید طلا سرمایه گذاری کرده باشند با افت شدید قیمت چندان متضرر نخواهند شد.

طلا بدترین عملکرد خود از سال ۱۹۸۱ میلادی را ثبت کرده است.

این تحلیلگر اقتصادی بازار سرمایه افزود: به اعتقاد من یکی از مهمترین علل کاهش قیمت طلا بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا است. این چیزی است که فدرال رزرو آمریکا به دنبال آن بوده است. فدرال رزرو به دنبال کاهش نرخ بیکاری به ۶٫۵ درصد و افت نرخ تورم به زیر ۲ درصد است.

آلدیس تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا و عملکرد بازار طلا هنوز می تواند بهتر از عملکرد شاخص سهام آمریکا باشد. اگر آمارهای مربوط به عملکرد قیمت طلا و شاخص سهام آمریکا را در ده سال اخیر بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که عملکرد شاخص اس اند پی ۵۰۰ آمریکا تنها در ۱۸ ماه قبل بهتر از قیمت طلا بوده است.

وی در ادامه گفت: به نظر من قیمت های کنونی کف قیمت طلا می باشند و نگرانی نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو عامل اصلی روند نزولی قیمت طلا بوده است.

قیمت جهانی طلا طی سال ۲۰۲۴ میلادی تاکنون بیش از ۲۹ درصد کاهش داشته که این میزان کاهش از سال ۱۹۸۱ میلادی بی سابقه بوده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.