بهترین نوشیدنی‌ها برای اشخاص چاق‌‌!

۱۶م دیماه ،

بعضی نوشیدنی‌ها می‌توانند چربی‌هایی که در مدتی طولانی در بدن تلنبار شده را به صورت سریع و سیر آب کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ برخی مواد غذایی که سبب کاهش وزن می شوند عبارتند از:

شیر کم‌چرب: مصرف شیر به طور محسوس با کاهش احساس سیری به سبب سرکوب مرکز گرسنگی در هیپوتالاموس مغز مرتبط است. البته مصرف بیش از ۳لیوان شیر در روز در طولانی مدت به کاهش جذب روی و آهن منجر می گردد که خود این کمبودها  از یک مکانیسم دیگر با تشدید چاقی مرتبط است! پس تعادل در مصرف شیر پیشنهاد می‌شود.

آب یخ: مصرف فراوان آب سرد سبب ایجاد یک سازگاری متابولیکی در بدن در جهت افزایش متابولیسم و سوخت و ساز می گردد. مصرف آب سرد به حرکت منظم روده ها و بهبود جمعیت باکتری های مفید روده نیز کمک می کند و در کاهش وزن نقش دارد.

چای سبز: مصرف چای حقیقتا با افزایش متابولیسم و بهبود جمعیت باکتری‌های روده ارتباط دارد. با این حال، در مورد نقش چای سبز مبالغه می‌شود. مصرف چای‌های ترکیبی نقش موثرتری دارد ولی چای سبز خالی چنین نقش بارزی ندارد.مطالعات نشان می‌دهد می‌توان با نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان چای سبز در روز، ۳۵ تا ۴۳درصد چربی بیشتری سوزاند.

سرکه سیب: سرکه سیب بیشترین نقش را در کنترل جمعیت باکتری‌های باکتروئیدس دارد. سرکه سیب با کاهش جمعیت باکتروئیدس‌ها و افزایش باکتری‌های فیرمیکوتس‌های روده، سبب کاهش جذب مواد غذایی در روده می‌شود و نقش موثری در کاهش وزن دارد.

آب سبزیجات: هرچه پتاسیم آب سبزیجات بیشتر باشد (مانند آب جعفری)، این اثر بارزتر است. با این حال بیماران قلبی و کلیوی باید در مورد میزان مصرف پتاسیم هوشیار باشند.

آب کرفس: کرفس سرشار از سدیم و پتاسیم است که ادرارآور است و سبب دفع آب اضافی و اسید اوریک از کلیه‌ها می‌شود، بنابراین وقتی قصد کاهش وزن دارید، با اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی خود، آب اضافی بدن را به شیوه‌ای طبیعی و سالم دفع کنید.

چای سیاه: چای سیاه مانند قهوه سیاه هم حاوی آنتی‌اکسیدان است و هم دارای کافئین است؛ کافئین با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن سبب چربی‌سوزی بیشتر در بدن می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.