بهتر است بعضی از گروه‌ها زیرزمینی بمانند/ تفاوت کارکرد گروه‌های ایرانی با خارجی

۳۱فروردین۱۳،

جستاری در باب یک ژانر موسیقایی/

یک نوازنده پرکار عرصه پاپ گفت: بسیاری از گروههای زیرزمینی باید زیرزمینی بمانند زیرا سبک‌های راک و متال در کشور ما جا نیفتاده است، به همین سبب مخاطبان باید کم کم با این نوع‌های موسیقی‌ آشنا شوند.

بابک ریاحی پور، نوازنده گیتارباس و عضو پیشین گروه اوهام در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ موسیقی زیرزمینی گفت: موسیقی زیرزمینی در کشور ما به نوعی گفته می گردد که دارای مجوز نیست اما در کشورهای دیگر به گونه ای گفته می گردد که دارای استقلال است زیرا گروههای زیرزمینی اصلا به فکر فروش آثار نیستند بلکه معتقد می باشند هنر برای هنر است.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: موسیقی زیرزمینی در همه جای دنیا وجود دارد و فقط مختص ایران نیست اما صدور و اخذ مجوز در ایران سبب شده است تا تولید یک اثر از کانال خاصی عبور کند به همین سبب زمانیکه از تولید یک اثر جلوگیری می گردد بسیاری از گروهها مجوز را یک مانع می بینند و در نتیجه به سمت موسیقی زیرزمینی گرایش پیدا می کنند.

ریاحی پور در ادامه خاطرنشان کرد: این نوع موسیقی دارای نقاط مثبت و منفی است. مهم ترین نقطه مثبت موسیقی زیرزمینی این است که این گروهها دید هنری دارند و دارای استقلال هنری می باشند، همچنین مهم ترین ویژگی منفی این نوع موسیقی این است که به سبب کمبود بودجه کیفیت کارها پایین است.

این نوازنده گیتارباس در ادامه تاکید کرد: به نظر من بسیار از این گروهها بهتر است زیرزمینی بمانند زیرا سبک های راک و متال در کشور ما جا نیفتاده است و به همین سبب مخاطبان کم کم باید با این نوع موسیقی ها آشنا شوند ، البته باید توجه داشته باشیم که بسیاری از گروهها در ایران فقط نام موسیقی زیرزمینی را یدک می کشند.

ریاحی پور در ادامه دربارهٔ مخاطبان موسیقی زیرزمینی افزود: به طور کلی این نوع موسیقی مخاطبان خاص خودش را دارد و چون از طریق اینترنت با مخاطبان در ارتباط است به همین سبب بیشتر جوانان به سمت این نوع موسیقی گرایش پیدا می کنند.

بابک ریاحی پور یکی از معروف‌ترین نوازنده‌های ایرانی با ساز تخصصی گیتار باس است و در زمینه موسیقی راک فعالیت می‌کند. او در آلمان موسیقی را آموخته، آن را در ایران ادامه داده و با خواننده‌هایی مثل محمد نوری و گروه‌هایی مثل اوهام و آویژه که نوعی موسیقی تلفیقی را دنبال می‌کرد‌ه‌اند، همکاری داشته است.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.