بهرام عظیمی:”تهران ۱۵۰۰″ بدون حاشیه به فروش بالا دست یافت

۰۷اردیبهشت،

“تهران ۱۵۰۰” بسیار پیشرفته است و بدون حاشیه و مسائل دیگر به فروش بالا دست یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیونممتازنیوز، برنامه سینمایی “هفت” شب قبل با حضور “نیما حسنی نسب” منتقد و “بهرام عظیمی” کارگردان به نقد و بررسی فیلم سینمایی “تهارن ۱۵۰۰” پرداخت.

“بهرام عظیمی” گفت: در کشور ما فروش بالای یک فیلم سبب بر کیفیت اثر نیست چرا که دلایلی به مانند حاشیه، کارگردان، بازیگر سبب فروش می گردد ولی “تهران ۱۵۰۰” بدون وجود این مسائل فروخت و این نکته بسیار خوب است.

وی ادامه داد: “تهران ۱۵۰۰” سلیقه ای ساخته شده چرا که من می‌خواستم اکران اولین فیلم انیمیشن سینمایی سلیقه مردم را در خود داشته باشد.

“نیما حسنی نسب” تصریح کرد: دنیای انیمیشن براساس رویای ساخته شده ولی شما رویا و فانتزی بودن انیمیشن را کنار گذاشتید و هر چند آدم ها و قصه همان است ولی از آن تخیل رادیکال در این  انیمیشن دیده نمی شود.

وی افزود: یکی از خلاهای “تهران ۱۵۰۰” این است که هیچ نسبتی با دنیای کودکان ندارد.

“حسنی نسب” عنوان کرد: “تهران ۱۵۰۰” بزرگسالان را جذب می کند ولی کودکان را به خاطر کارشکنی سرخورده میکند.

*مشکل “تهران ۱۵۰۰” پرداخت فیلم نامه است

“عظیمی” بیان کرد: اگر بخواهم “تهران ۱۵۰۰” را دوباره بسازم آن را با همان داستان قبل ولی با یک دنیا شوخی ها بیشتر خواهم ساخت.

وی تصریح کرد: “تهران ۱۵۰۰” اثری است که بسیاری از اجزای آ‌ن حذف شده و یک سری محافظه کاری به آن تحمیل شده است.

“حسنی نسب” ادامه داد: در یک بخشی از ماجرا “تهران ۱۵۰۰” محصور شده و در بلاتکلیفی مضمون رویکرد بصری قرار دارد.

وی افزود: در “تهران ۱۵۰۰” دو پارگی احساس می گردد در ابتدا با تبلیغات شهرداری به  عنوان سرمایه گذار آغاز می گرددو از جایی تبلیغات شهرداری کنار رفته و به دست فیلمساز برای طنازی می افتد.

“عظیمی” اظهار داشت” از نظر فنی “تهران ۱۵۰۰” بسیار پیشرفته است و نمره قبولی می گیرد و این را در حد استاندارد و کار سینمایی می گویم.

وی افزود: این فیلم با نمایش در کشورهای پیشرفته، مورد قبول واقع شده و تنها مشکل اصلی آن پرداخت فیلمنامه و نه خود فیلمنامه بوده است.

“عظیمی ” عنوان کرد: “تهران ۱۵۰۰” با سرمایه شخصی ساخته شده و اولین تجربه ما بوده و کمک فارابی و شهرداری تنها به صورت وام بوده است.

حسنی نسب در پایان اظهار داشت: بدلیل اینکه شنیدم برنامه “هفت” را عزت الله ضرغامی دنبال می کند و برایش این برنامه از اهمیت ویژه ای دارد ما منتقدان دربرنامه های مختلف حضور پیدا میکنیم ولی هنگام گرفتن دستمزد تهیه کنندگان با ما رفتار خوبی نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: من در چندین برنامه و حتی سری قبل “هفت” حضور داشتم ولی هنگام دریافت دستمزد با من رفتاری شایسته انجام ندادند و از مسئولان خواستار رسیدگی هستم.

گفتنی است برنامه سینمایی هفت با اجرا و سردبیری “محمود گبرلو” و تهیه کنندگی “علی قانع” هر هفته جمعه شب ها از شبکه سه سیما به روی آ‌نتن می رود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.