بهره‌برداری از ۲ هزار و ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در سال ۹۱

بهره‌برداری از ۲ هزار و ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در سال ۹۱

عصرخودرو : وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۹۱ باید ۲ هزار و ۲۲۰ کیلومتر دیگر به طول بزرگراه های کشور اضافه می شود.

به نقل از مهر ، پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: شبکه بزرگراهی در سیستم حمل و نقل نقش قابل توجهی ایفا می‌ کند و بر همین اساس طی دولت های نهم و دهم توسعه این شبکه با ۲۵۶ درصد افزایش نسبت به دولت های هفتم و هشتم که طی آن ۲هزار و ۵۹۸ کیلومتر بزرگراه احداث شده بود به ۸هزار و ۶۳۷ کیلومتر رسید تا مجموع طول شبکه بزرگراهی جمهوری اسلامی ایران به ۱۰هزار و ۷۸۹ کیلومتر افزایش یابد.

بر اساس آمارها در حال حاضر طول کل بزرگراه‌های کشور به ۱۰هزار و ۷۸۹ کیلومتر می رسد که تا پایان امسال ۲ هزار و ۲۲۰ کیلومتر به آن اضافه می شود.

بنابر این گزارش از سال ۸۸ روند توسعه شبکه بزرگراهی شتاب بیشتری به خود گرفته تا جایی که در این سال هزار و ۵۴۵ کیلومتر بزرگراه احداث شده و در سال ۸۹ نیز هزار و ۶۰۸ کیلومتر دیگر نیز به طول شبکه بزرگراهی کشور افزوده شده است.

همچنین سال گذشته هزارو ۸۴۸ کیلومتر بزرگراه در کشور احداث شد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۹۱ باید ۲هزار و۲۲۰ کیلومتر دیگر به طول بزرگراه های کشور اضافه می شود.

طول شبکه بزرگراهی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۴ یعنی سال پایانی برنامه پنجم توسعه باید به ۲۱ هزار و ۹۱۵ کیلومتر برسد. همچنین تعداد کل پروژه های بزرگراهی کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه ۱۳۳ پروژه است.

جمعه ۳ شهریور   ۱۲:۳۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.