بهره برداری از مرکز نمایش های آیینی

جام جم آنلاین: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصدی مرکز نمایش های آیینی پایتخت خبر داد و گفت: این مرکز در دهه فجر امسال به بهره برداری کامل می رسد.

علی اصغر مونسان درخصوص وضعیت احداث مرکز نمایش‌های آیینی در تهران گفت: این مرکز با زیر بنای ۱۶ هزار و ۱۱۸ متر مربع دارای دو سالن تئاتر با ظرفیت ۶۰۰ صندلی است که براساس آخرین استانداردهای دنیا طراحی شده در حال ساخت است و امکان اجرای نمایش‌های آیینی – ‌ایرانی را با بهترین شرایط فراهم کرده است.

وی افزود: هم اکنون احداث ابنیه مرکز نمایش های آیینی به ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده اما باید تجهیزات و سینمایی و تئاتری مجموعه نیز نصب شود که به طور کل در حال حاضر این پروژه ۷۹ درصد پیشرفت داشته است.

مونسان خاطرنشان کرد: اولین عنصر متمایز کننده مرکز نمایش‌های آیینی از تالارهای پیشین، مجاورتش با آبنمای عظیم و فضای طبیعی و اشغال ‌کردن مساحتی وسیع در زیر سطح زمین است و علاوه بر آن محیط داخلی تالار نیز تفاوت‌های اساسی با فضای داخلی تالارهای موجود دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرتهران، این تالار به طور کامل در زیرزمین قرار دارد و جدارهای شیشه‌ای بخش‌های مختلف آن را از هم جدا می‌کنند تا تماشاگران بتوانند بازیگران را در حین تمرین، گریم و یا ورود به صحنه ببیند.

وی اظهارداشت: تالار انتظار در این مرکز با جداری شیشه‌ای و تمام ‌شفاف از فضای سبز بیرون جدا ‌شده و در درون آن بسیاری از فعالیت‌های آماده ‌سازی هرروزه اجرا می شود از قبیل چهره‌آرایی، تمرین روزانه و مشورت گروه بازیگران با کارگردان، هدایت‌ نور و صدا در اتاقک‌های نیم ‌بسته شیشه‌ای در منظر تماشاگران حاضر در تالار انتظار ، و فواصل اتاق کارگردان، اتاق چهره‌آرایی، اتاق نور و صدا تا محل اصلی اجرا به ‌گونه‌ای طراحی شده که بازیگران و همکاران اجرا، مدام در تردد میان تماشاگران خواهند بود بنابراین مفهوم حرکت اولین نکته‌ای است که از تماشای فضا به ذهن ناظر متبادر می شود.

مونسان گفت: جابجایی تماشاچیان نسبت به صحنه با توجه به نوع نمایش به صورت خودکار، استفاده از تجهیزات ویژه نور و صدا منطبق بر امکانات از دیگر ویژگی های منحصر بفرد آن است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: رستوران، چایخانه و پارکینگ با گنجایش ۱۱۰ خودرو از دیگر امکانات این مجموعه است. (تهران سما)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.