به زودی شرایط و ضوابط ارسال پیامکهای تبلیغاتی ابلاغ می‌شود

۲ م دیماه ، مهر- رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: بیشترین آمار شکایت مشترکان از پیامکهای تبلیغاتی و انبوه تلفن همراه مربوط به زمان نامناسب است که در همین راستا بزودی شرایط و ضوابط ارسال پیامکهای تبلیغاتی و محتواهای مدنظر به اپراتورها ابلاغ می گردد.

حسن علیزاده با اشاره به فعالیت مجمع رسانه های برخط پیام ده در حوزه پیامکهای انبوه و تبلیغاتی تلفن همراه اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۸ شرکت به صورت قانونی در حوزه ارائه محتوای پیام کوتاه تلفن همراه که به اصطلاح CP نامیده می شوند، فعالیت دارند و چنانچه CP هایی وجود دارند که در حال فعالیت می باشند اما از مرکز رسانه های دیجیتال مجوز فعالیت ندارند، فعالیتشان غیرقانونی تلقی می گردد.

وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس بخشنامه ای از اپراتورهای تلفن همراه خواسته است که از خدمات ارزش افزوده شرکتهای CP دارای مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال استفاده کنند تصریح کرد: با موسساتی که بدون اخذ مجوز از این مرکز در حال فعالیت با اپراتورهای موبایل در عرصه پیامکهای انبوه می باشند برخورد جدی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت می گیرد.

علیزاده با تاکید براینکه ۱۸ شرکت ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه موبایل از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مجوز فعالیت گرفته اند خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه هیات وزیران موسساتی که می خواهند در حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه فعالیت کنند باید بیش از ۵۰ درصد مالکیت ایرانی داشته باشند؛ براین اساس CP هایی که هویت غیرایرانی و خارجی دارند امکان فعالیت در این حوزه را نخواهند داشت.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با بیان اینکه هم اکنون ۳ شرکت CP دارای ماهیت خارجی می باشند که به عنوان متولی محتوای فضای مجازی کشور، مانع فعالیت آنها خواهیم شد ادامه داد: دراین راستا کارگروهی نیز به صورت مشترک با سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شده تا پیامکهایی که به صورت انبوه و تبلیغاتی منتشر می گردد نظام مند باشد و بتوان با تخطی های احتمالی برخورد کرد. براین اساس حقوق مخاطبان نیز بیشتر رعایت می گردد و مردم سرویس مناسبی دریافت می کنند.

وی با تاکید براینکه براساس هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بزودی شرایط و ضوابط ارسال پیامکهای تبلیغاتی و محتواهای مدنظر به اپراتورها ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: برای مثال در این آیین نامه ارسال پیامکهای تبلیغاتی و انبوه در زمان نامناسب مانند نیمه های شب و نیز پیامکهایی با محتوای طالع بینی های هندی و چینی را ممنوع کرده ایم که بزودی لیست این موارد اعلام خواهد شد.

علیزاده با اشاره به سامانه ای که برای شکایت از پیامکهای انبوه راه اندازی شده، گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ شکایت در این سامانه به ثبت رسیده که بیشترین آمار شکایت مربط به SMS های نامربوط و زمان نامناسب و پیام نامناسب است و همچنین یک سری از این شکایات مربوط به این است که مشترکان نمی دانند ما به ازای مالی پیامکهای دریافتی چه میزان است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تاکید براینکه در حوزه تکنولوژی برای پیوست فرهنگی غفلت کرده ایم، ادامه داد: تلاش این است که مشترکان سرویسی بدون دغدغه و با کیفیت دریافت کنند و از شر سرویسهایی که نمی خواهند به راحتی خلاص شوند و آنطور نباشد که اگر پیامک تبلیغاتی نمی خواهند به یکباره تمامی سرویسهای پیامکی شان قطع شود و از اطلاع رسانی هم محروم شوند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.