به سبب کم یا بسیار شدن مایعات بدن است

فروردین ۱۴۰۳

چاقی یا لاغری بدن در حد نیم کیلو در ماه رمضان به سبب کم یا بسیار شدن مایعات بدن است ما تغییر ناگهانی ظرف مدت یک روز نداریم.

سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران افزود: روزه گرفتن برای چاق شدن یا لاغر شدن نیست بلکه به منظور طهارت روحی و تقوا است.

وی گفت: اشخاصی که روزه می گیرند سوخت و ساز بدن کنترل و در سلامتی بسیار موثر است ولی فردی که در سحر یا افطار این غذا نخوردن را جبران کند و وعده بسیاری مصرف کند منجر به چاقی در فرد می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: چاق یا لاغری های ناگهانی در حد نیم کیلو به هنگام روزه داری به سبب کم یا بسیار شدن مایعات بدن است و تغییر وزن ناگهانی در عرض یک روز نداریم.

سعیدی اظهار کرد: رژیم غذایی به طور طبیعی و در ماه رمضان باید ترکیبی از پروتئین، قند و چربی باشد ترکیبات کربو هیدرات حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد ترکیبات پروتئینی ۲۰ درصد و چربی ۳۰ درصد را باید تشکیل دهد.

وی ادامه داد: در کنار این رژیم باید ویتامین ، املاح و عناصر کمیاب که در میوه ها، سبزیجات و مغزها است مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز بدن در طول روز به مایعات ۱ تا ۲ لیتر است که این بسته به شغل فرد یا محیط گرم یا سردی که در آن است متفاوت است این مایعات باید از طریق آب، چای و نوشیدنی های مختلف به هنگام سحر و افطار مصرف شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.