بودجه سه دوازدهم براساس چارچوب مشخصی تدوین شود

۲۳م اسفند ،

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ گفت:‌ مجلس باید ضمن تصویب لایحه بودجه سه‌دوازدهم چارچوب مشخصی نیز جهت مصرف لحاظ می‌کرد، تا دولت تخلف نکند.

غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به لایحه بودجه سه‌دوازدهم مصوب مجلس اشاره کرد و گفت: باید مجلس در تصویب لایحه بودجه سه دوازدهم چارچوب مشخصی نیز جهت مصرف لحاظ می‌کرد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ خاطرنشان کرد:‌ باید حداقل چارچوب‌هایی برای مصرف بودجه پیش‌بینی شده برای سه ماهه اول سال آینده در نظر گرفته می‌شد تا دولت سلیقه‌ای هزینه نکند.

نماینده گچساران ادامه داد: ما باید قوانین جامع و کاملی را بنویسیم تا دولت طبق آن عمل کرده و تفسیرهای مختلف از آن برداشت نشود و این مهمترین اصل پرهیز از اختلاف است.

وی تاکید کرد: نحوه هزینه بودجه پیش‌بینی شده برای سه ماهه اول سال آینده وظیفه دولت بوده و در صورتیکه چارچوب مشخصی نداشته باشد می‌تواند به هر طریقی هزینه کند.

تاج‌گردون در ادامه به بعضی اظهارنظرها مبنی بر اینکه بودجه دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه سال آینده اضافه شده و در عوض بودجه بعضی ارگان‌های حکومتی کاهش یافته است، گفت:‌ تاکنون به صورت دقیق بودجه نهاد ریاست جمهوری را بررسی‌ نکرده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بعضی نهادها به زیرمجموعه دولت منتقل شدند و طبیعتا بودجه این سازمان‌ها نیز به بودجه نهاد ریاست جمهوری اضافه می‌شود.

وی اظهار داشت: قطعا این موضوعات را در لایحه بودجه کل کشور در سال ۹۲ بررسی خواهیم کرد و تمام موارد با کار کارشناسی لحاظ خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران شورای نگهبان لایحه بودجه سه‌دوازدهم را که در جلسه علنی دیروز (سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه) به تصویب رسید، به سبب لحاظ نشدن بودجه انتخابات رد کرده است.

همچنین غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات در همین زمینه به خبرنگار ما گفته است روز یکشنبه هفته آینده لایحه سه دوازدهم بودجه را جهت تامین نظر شورای نگهبان در دستور کار خواهیم داشت.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.