بورس انرژی مشکلی برای عرضه سلف نفتی ندارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بورس انرژی آماده عرضه سلف موازی استاندارد نفت است و عدم عرضه آن در بورس به دلیل آمادگی سایر نهادها است.

شاپور محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود: در مطالعات فرآورده های نفتی اولین محصول آریزوریسایکل معامله شد و سایر فراورده ها هم چون متانل، خلال ها، انواع گازها در روزهای آتی این محصولات را به سبد بورس انرژی اضافه می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با اضافه شدن محصولات به سبد معاملات بورس انرژی حجم معاملات افزایش یابد.

وی در خصوص عرضه فراورده های نفتی افزود: عرضه فراورده های نفتی را با پالایشگاهها آغاز کردیم اما در خصوص نفت خام که مربوط به شرکت ملی نفت و وزارت نفت است عرضه محصول باید با هماهنگی وزارت نفت صورت گیرد.

محمدی ادامه داد: در حوزه سلف نفتی تعاملاتی با وزارت نفت، بانک مرکزی و سایر نهاده ها صورت گرفت که براساس ملاحظاتی عرضه سلف نفتی به تعویق افتاد که امیدواریم در بحث نفت خام وزارت نفت حسن نیت خود را ثابت کند.

وی در خصوص مواضعی که در معاملات سلف نفتی وجود دارد تصریح کرد: معاملات سلف نفت به صورت ریالی و ارزی بود که باید با هماهنگی بانک مرکزی صورت می گرفت و مکاتباتی با وزارت نفت؛ شرکت ملی داشتیم و باید تمهیداتی از بانک مرکزی اخذ می کردیم که موفق نشدیم.

مدیر عامل بورس انرژی افزود: بازار سرمایه برای عرضه سلف موازی استاندارد نفت هیچ مشکلی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بحث تسویه پایاپای به وسیله سپرده گذاری مرکزی حل شده و معامله سلف موازی نفت کوره ای هم در دست پیگیری است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.