حضور مصرف کنندگان بزرگ در بورس انرژی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بورس انرژی برای حضور مصرف کنندگان بزرگ بورس برای خرید مستقیم با شرکت توانیر رایزنی‌های صورت گرفت.

شاپور محمدی مدیر عامل بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق افزود: بورس انرژی از تاریخ ۱۹/۱۲/۹۱ با معامله‌ی قطران، زغال سنگ و برق آغاز به کار کرد و معاملات قطران در سال ۹۲ نیز ادامه پیدا کرد و زغال سنگ هم ۲ بار عرضه شد.

وی ادامه داد: معاملات برق در بورس انرژی با قدرت انجام می‌شود و در برخی روزها حدود ۳-۲ میلیارد تومان معامله صورت می‌گیرد.

وی در خصوص تامین نقدینگی افزود: برای تامین نقدینگی با وزارت نیرو در حضور آقایان بهزاد و صالح ‌‌آبادی صحبت شد و مقرر شد تا نقدینگی تخصیص به شرکت‌های توزیع افزایش پیدا کند تا حجم معاملات افزایش یابد.

محمدی تصریح کرد: زمانی که مردم پول برق را واریز می‌کنند مستقیم به حساب خزانه واریز می‌شود و در یک دوره‌ی طولانی حجم نقدینگی به دست توانیر قرار می‌گیرد و بعد سهم شرکت‌های توزیع پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تمام نقدینگی‌ها مستقیم به شرکت‌های توزیع داده نمی‌شود و بخش کوچکی از نقدینگی صنعت برق جهت خرید برق از بورس انرژی تخصیص پیدا کرده است که این امر به شکل گیری معاملات کمک می‌کند.

محمدی خاطر نشان کرد: در خصوص حضور مصرف کنندگان عمده با شرکت توانیر رایزن‌های صورت گرفت و تعامل برای حل یک ساختار بورس صورت گرفت تا مصرف کنندگان بزرگ همچون آلومینیوم ایران، فولاد مبارکه مستقیما از بورس خرید کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.