بیداری اسلامی مطالبه تمامی آزادی‌خواهان جهان است

۱۶اردیبهشت،

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه بیداری اسلامی مطالبه تمامی آزادی‌خواهان جهان است،‌ گفت: آمریکا تنها با در دست داشتن قدرت رسانه‌ای به این جایگاه دست یافته، اما نباید قدرت نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران در سرتاسر جوامع آزادی‌خواه را نادیده گرفت.

محمدحسین پرکره در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی در جهان اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تئوری امام خمینی(ره) با رویکرد مدیریت جهانی اسلام بروز و ظهور پیدا کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه صدور انقلاب اسلامی به جهان برنامه‌ هوشمندانه‌ای بود که تئوری آن از سوی آن عالم ربانی ارائه داده شد،‌ تصریح کرد:  اگر در حال حاضر از سوی بعضی رجل سیاسی از انقلاب اسلامی با لفظ یک ایده نو یاد می‌شود لازم به یادآوری می‌دانم این تئوری ۳۰ سال پیش توسط امام خمینی(ره) در خصوص صدور انقلاب اسلامی و مدیریت جهانی برمبنای آن طرح شد.
 
پرکره با طرح سوالی مبنی براینکه چرا مدیریت جهانی برمبنای اسلام پایه‌ریزی شده است گفت: اسلام منشأ خالص‌ترین فطرت‌های وجودی و پاک انسان است و از آنجا که بشر هموارده در پی عدالت بوده، فرامین دین مبین اسلام کوتاه‌ترین راه برای احیای مطالبه جهانی عدالت خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه گرایش به اسلام و آزادیخواهی امری داخلی و ذاتی است، تاکید کرد: بیداری اسلامی فقط مربوط به ایران، آسیا و اروپا نیست، بیداری اسلامی به معنی تحقق عدالت و حقیقت در سراسر جهان است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد افزود: مطالبه آزادی در قلب هر آزادیخواه نهادینه شده و حتی جنبش وال استریت نیز پس زمینه‌ای از بیداری اسلامی در خود دارد.
 
پرکره با بیان اینکه برخلاف تلاش دشمنان هر روز شاهد پویایی هر چه بیشتر مبانی اسلامی در میان مردم کشورهای دیگر هستیم،‌ اضافه کرد: تقوا مبنای تشخیص صلاحیت انسان‌هاست، لذا ما در هیچ آیه‌ای از قرآن کریم بحث برتری نژادی را نمی‌بینیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در سیاست خارجی نیز به دنبال شکستن مرزهای نژادی و ملیتی هستیم، گفت:  متاسفانه وزارت خارجه ما نسبت به این موضوع عملکرد منفعلانه‌ای را اتخاذ کرده است، دغدغه وزیر امور خارجه ایجاد تعامل با آمریکا و انگلیس و دیگر دشمنان دیرینه نظام جمهوری اسلامی است. بحث اصلی ما هرگز دوستی با آن‌ها نبوده چرا که با ایجاد اتحاد جماهیر اسلامی ناخودآگاه  استکبار به زانو درخواهد آمد.
 
مشاور عالی رئیس‌ دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: آمریکا تنها با در دست داشتن قدرت رسانه‌ای به این جایگاه دست یافته، اما نباید قدرت نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران در سرتاسر جوامع آزادی‌خواه را نادیده گرفت.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.