بیشترین مدارس استیجاری در تهران/ریشه کن کردن مدارس استیجاری نیازمند کمک دولت و مجلس – اخبار اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیشترین مدارس استیجاری در تهران است که ریشه کن کردن این مدارس نیازمند نگاه بیشتر مجلس و کمک دولت است.

حمید رضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تمامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی از اول مهر ماه امسال به سرکلاس رفتند .
وی با اشاره به این که در برخی از مواد بحث استخدام این آموزشیاران هم حل شده است افزود: تنها در استان هایی که نیرو نیاز نبوده این آموزشیاران مشغول انجام کار نهضت هستند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشترین مدارس استیجاری متعلق به تهران است ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته قسمت عمده ای از مشکلات مدارس استیجاری شهر تهران را حل کردیم.
حاجی بابایی افزود: برخی مدارس ما جز مدارس مشهور، تاریخی و قدیمی هستند که برای خرید آن ها قیمت بالایی از سوی مالکان پیشنهاد می شود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در طول دو سال گذشته در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی ۳۰۰ مدرسه از شیفت بعدازظهر به صبح منتقل شد.
وی افزود: در صورتی که کمکهای مجلس و دولت افزایش یابد تعداد مدارس استیجاری را به صفر می رسانیم.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه برخی از مدارس استیجاری نیاز به تهاتر و برخی نیاز به پول دارد ادامه داد: مدارس قدیمی در تهران تا ۸۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.