بیمه‌های خیلی جدید مشاغل

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از جام جم آنلایناین که همهی اقشارملت، تحت پوشش انواع بیمه‌های جورواجور برای ادامه زندگی و عبور سالم از گردنه‌های صعب‌العبور آن باشند که این کار فقط iبه ضرب فرستادن صلوات صورت نگیرد؛ یک رویکرد خیلی خوب است که باید تشویق شود.

علی‌الخصوص با این اوضاع غیرقابل عرض ارز و دلار که هرکه دلارام دید، از دلش آرام رفت…(دلارام، در قرائت جدیدش iبه معنای «دلارهای مرا» است.)


شعر اقتصادی جدید:


بر احوال آن شخص گریی تو زار


که دخلش ریال است و خرجش دلار!


لذاست که از هرگونه بیمه جدیدی شدیداً استقبال گرمی iبه عمل می‌آید. دم رییس کل بیمه مرکزی ایران گرم که همین چند روز پیش از پیش‌بینی بیمه‌های جدید برای پزشکان، موسیقیدانان، مداحان، مجریان تلویزیون و زنان خانه‌دار خبر داد و گفت: «زنان خانه‌دار می‌توانند با برقراری بیمه مستمری برای خود، پس از 10 تا ۱۵ سال، همچون بازنشستگان از مزایای بیمه بازنشستگی استفاده کنند.


وی iبه ضرس قاطع تصریح کرد: رویکرد بیمه مرکزی ایران بر این است که بیشتر iبه سمت و سوی بیمه‌های زندگی برود تا مردم با اطمینان و آرامش خاطر از زندگی خود لذت ببرند.


ـ آخیش ش ش ش…. مردیم از خوشی! (این را عمه ما که از بیمه بازنشستگی زنان خانه‌دار نیز iبهره‌مند است، ناغافل iبه زبان آورد. شستمان خبردار شد که یحتمل باز طبق معمول با صدای بلند فکر کرده‌ایم. عمه تیزهوش هم نعمتی است!)


بسته پیشنهادی: رویکرد جدید بیمه در جهت لذت بردن بیشتر مردم از زندگی ـ پیش از استفاده ورثه از بیمه عمرــ رویکرد ما اهالی طنز هم هست. فلذا این ائتلاف مبارک و اتحاد نظر را گرامی داشته؛ در جهتی تشدید و تقویت آن عرایضی داریم:


۱ـ بیمه خیلی جدید: بازهم می باشند مشاغلی که زیر پوشش بیمه نیستند. کسانی که دم سرویس‌های iبهداشتی عمومی، هنگام خروج، حق‌الورود می‌گیرند. اخیرا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که دارند خود را iبه دستگاه کارتخوان متصل iبه شبکه شتاب هم مجهز می‌کنند. لابد جهت تسهیل و تسریع کار مردم که معمولاً هنگام مراجعه، شدیدا عجله هم دارند.


۲ـ بیمه تصاعدی: محاسبه شود ببینند هرکس که بیشتر از زندگی لذت می‌برد، حق بیمه بیشتری پرداخت کند. مگر از قدیم نگفتند: «هرکه بامش بیش، برفش بیشتر»؟…خب این هم یک مصداقش. باید هر شهروندی iبه اندازه‌ای که آش می‌خورد، پول بپردازد. آش خاله که نیست. آشی است درست و حسابی که گاه یک وجب روغن روی آن ایستاده است. اسنادش هم موجود است.


۳ـ بازنشستگی نامحسوس: هستند مدیرانی که iبه دلیل توانایی در مدیریت یا علاقه وافر iبه آن، iبه هر دلیل مایل نیستند که بازنشسته شوند و دوست دارند تا آخرین نفس که در بدن دارند، مدیریت کنند. اینها مدیریت‌های نامیرا می باشند. از این رو، حتما لازم است که این گونه مدیران شامل طرح بازنشستگی نامحسوس برای دریافت حقوق بازنشستگی نامحسوس برای گذران زندگی شوند.


رضا رفیع


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.