بیمه حوادث طبیعی اجباری می‌شود

جام جم آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نظر موافق اکثریت اعضای این کمیسیون با لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به منظور اجباری شدن بیمه حوادث طبیعی خبر داد.

“عبدالکریم رجبی” با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی با نظر مثبت نمایندگان این کمیسیون مطرح شد.

وی افزود: این صندوق با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال برای تحت پوشش قرار گرفتن لوازم خانگی و مسکن توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود.

لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی برای بررسی دقیق ابتدا در کارگروه پولی و مالی کمیسیون اقتصادی مطرح و نتیجه آن به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه شد که عصر دیروز مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از این نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد جزئیات این لایحه گفته بود که بر اساس این پیشنهاد، دولت و در واقع بیمه مرکزی متولی اصلی صندوق خواهد بود و در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، افراد را به شکلی اجباری و به صورت سالیانه تحت پوشش این بیمه قرار می دهد.

به گفته این نماینده مجلس، در صورت تصویب نهایی این لایحه در صحن علنی مجلس همه شرکت‌های بیمه از ارائه خدمات بیمه حوادث طبیعی منع و این کار تنها از طریق دولت انجام خواهد شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.