بی بی سی:رژیم آل خلیفه در زمان برگزاری مسابقه فرمول یک تدابیر امنیتی را افزایش داده است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۳
۰۰:۰۹:۵۷٫۲۲
مقامات رژیم آل خلیفه در زمان برگزاری مسابقه فرمول یک تدابیر امنیتی را افزایش داده اند.
سعد الدوسری خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد ساعاتی قبل از اینکه مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در پیست سخیر برگزار شود روستاهای بحرین شنبه شب و صبح روز یک شنبه به پیستی برای زد و خورد میان راهپیمایان و نیروهای امنیتی تبدیل شده بود.
این درگیری ها در روستاهای نزدیک به محل برگزاری مسابقه نیز دیده می شد.
راهپیمایان بحرینی قبل از آنکه با نیروهای امنیتی بحرین که در سطحی گسترده در اطراف روستاهای شان مستقر شده بودند برخورد کنند شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه سر می دادند.
با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی و بویژه در محور راه ها منتهی به محل پیست مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک در جنوب کشور، برخی از جوانان بحرینی توانستند با آتش زدن لاستیک برخی راه های منتهی به محل برگزاری مسابقه را برای مدت کوتاهی ببندند.
در برخی روستاها راهپیمایان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آن ها نوشته شده بود « نه به فرمول خون» این شعاری است که جوانان ائتلاف چهارده فوریه به مناسبت برگزاری مسابقه فرمول یک برگزیده اند.
در برخی درگیری های نیروهای امنیتی از گازهای اشک آور و بمب های صوتی علیه راهپیمایان استفاده کردند و در مقابل راهپیمایان نیز به طرف آن ها سنگ و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
پیدا کردن جنازه صلاح عباس حبیب بر روی پشت بام یک ساختمان در روز شنبه بر خشم راهپیمایان بحرینی افزود وی در درگیری های که جمعه شب میان راهپیمایان و پلیس انجام شد حضور داشت.
مقامات بحرینی می گویند درباره علت فوت وی تحقیق خواهند کرد.
ادامه اعتصاب غذای عبدالهادی الخواجه فعال بحرینی نیز آتش خشم مردم بحرین را شعله ور تر کرده است.
دادستان بحرین گفت حال عبدالهادی الخواجه خوب است و با سفیر دانمارک دیدار کرده است.
مقامات بحرینی در زمان برگزاری مسابقه فرمول یک تدابیر امنیتی را افزایش داده اند و ده ها زره پوش و گشتی نیروهای امنیتی در بحرین پخش شده اند و پست های ایست بازرسی با هدف تضمین امنیت مسابقه فرمول یک ایجاد شده است.
حمد بن عیسی آل خلیفه خود نیز در محل برگزاری مسابقه فرمول یک حاضر شد.
در این فضای ناآرام وزارت کشور بحرین اعلام کرد تمامی خیابان ها و راه های منتهی به پیست برگزاری مسابقه فرمول یک باز و امنیت در این راه ها برقرار است و بر اساس گفته وزارت کشور بحرین عبور و مرور در این راه ها روان است.
۰۰:۱۲:۴۴٫۰۴

شماره نوار

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.