بی نظمی دندان ها در تحلیل لثه ها مؤثر است

۲۹م اسفند ،

در صورتیکه دندان ها در یک نظم مشخصی قرار نگرفته باشند و به طور کلی فرد نتواند بین آنها را تمیز کند این بی نظمی تحلیل لثه ها را به دنبال دارد.

دکتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی و عضو انجمن ارتودنتیستهای اروپا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر دندان های بیمار بی نظم باشد به عبارت دیگر دندان ها در یک نظم مشخص قرار نگرفته باشند به طوریکه فرد نتواند بین دندان های خود را تمیز نماید مشکلات لثه ای ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات لثه ای می توان به تحلیل لثه اشاره کرد افزود: با تحلیل شدن لثه، لثه فروکش می شود و متعاقب آن بافت سخت نگهدارنده دندان نیز تحلیل خواهد شد.
جمیلیان خاطرنشان کرد: بهتر است فرد دندان های منظمی داشته باشد که بتوامند به راحتی توسط مسواک یا نخ دندان فواصل آنها را تمیز کند بنابراین توصیه می گردد تحت درمان های ارتودنسی برای منظم شدن دندان ها قرار بگیرند.

این متخصص عنوان کرد از علایم تحلیل لثه می توان به خونریزی از لثه اشاره کرد که در این صورت توصیه می شود بیمار به دندانپزشکی مراجعه کند.

*رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می تواند سبب تحلیل لثه شود

جمیلیان در ادامه گفت: به طور معمول مشکلات تحلیل لثه در سنین بالا رخ می دهد که معمولاً از سنین ۳۰ سال به بالا ایجاد می شود.

وی به سبب های دیگر تحلیل لثه اشاره کرد و گفت: رعایت نکردن بهداشت مناسب دهان و دندان از دلایل تحلیل لثه است.

این متخصص توصیه کرد: اشخاص باید روزی ۳ بار پس از صرف وعده غذایی دندان های خود را تمیز کنند و به مدت ۵ دقیقه دندان ها را به طرز مناسب مسواک زده و با نخ دندان فواصل دندان ها را تمیز نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.