دندان‌های شیری تا زمان رویش دندان‎های دائمی باید حفظ شود

۲ م دیماه ،
ممتاز نیوز: استادیار جراحی لثه و کاشت دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشنهاد کرد: دندان‌های شیری تا زمان رویش دندان‎های دائمی باید حفظ شود.

دکتر علی فروزانفر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دندان‎های شیری از حدود ۶ ماهگی تا ۲ سالگی در حفره دهان رویش دارند و از ۶ سالگی تا ۱۲ سالگی دندان‏های دائمی به جز دندان عقل تک تک رشد پیدا می‎‏کنند. در این فاصله حفظ دندان‏های شیری اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: اگر به هر سببی دندان‏های شیری کشیده شود، فضای بین دندان‏ها باید حفظ شود چرا که دندان‎های زیرین دندان شیری در صورت کاهش فضا برای رویش ممکن است به صورت کج رشد کنند. اگر دندان‎های عقب جای دندان شیری کشیده شود، فضا را برای دندان دائمی می‏‌گیرد.

استادیار جراحی لثه و کاشت دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: والدین در بهداشت دهان و دندان کودکان تا زمانی که کودک به طور کامل بتواند بهداشت دهان و دندان را رعایت کند نقش مهمی دارند و باید در آموزش بهداشت دهان و دندان و نحوه صحیح مسواک زدن به فرزندان خود کمک کنند.

وی اظهار کرد: اشخاص در ۶ سالگی به بعد علاوه بر مسواک زدن برای تمیز کردن فضای بین دندان‏ها نیز لازم است از نخ دندان استفاده کنند.

فروزانفر بیان کرد: کودکی که از نظر جسمی مشکلی ندارد تا قبل از رویش دندان، بزاق دهان به تنهایی فضای دندان را تمیز نگه می‎دارد اما کودکانی که دارای مشکلاتی می باشند قبل از رویش دندان باید والدین حفره دهان آنها را پاکیزه نگه دارند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.