بچه های میاندشت: تصویربرداری از سه توله یوز و یک یوزپلنگ ماده پناهگاه میاندشت

یوزپلنگ میاندشت

دیده بان حقوق حیوانات: یک یوزپلنگ ماده به همراه سه توله در پناهگاه حیات وحش میاندشت رویت شد. تصاویر این خانواده توسط دوربین های تله ای ثبت شده است.
برای سومین بار در سال جاری سه تصویر از یک یوزپلنگ ماده به همراه سه توله در پناهگاه حیات وحش میاندشت ثبت شد. این تصاویر در محدوده زمانی ۲۳ مرداد تا ۲ شهریور ثبت شده اند.

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری میراث فرهنگی و به نقل از اداره کل روابط عمومی استان خراسان شمالی، دوربین های تله ای این اداره موفق به ثبت تصاویر یک یوزپلنگ ماده به همراه سه توله شده اند.

از آن جا که این تصاویر بین ۲۳ ام مرداد ماه و دوم شهریور ماه گرفته شده اند، به نظر می رسد این خانواده یوز در این تاریخ در این منطقه حضور داشته اند. بر این اساس، «حسین آبسالان»،‌ مدیرکل اداره محیط زیست خراسان شمالی گفت: «وجود ۳ توله یوز به همراه یوزپلنگ ماده نشانگر این است که پناهگاه حیات وحش میاندشت گستره خانگی این جانور زیبا است و این منطقه بخشی از قلمرو آن محسوب می شود.»

آبسالان اضافه کرد: «امنیت زیستگاه منطقه به همراه افزایش حفاظت و امکانات حفاظتی باعث شده است تا مشاهده یوز به آسانی انجام گیرد.»

این دومین بار در ۱۵ روز اخیر و سومین بار در سال جاری است که دوربین های تله ای موفق به عکس برداری از یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت شده اند.

پناهگاه حیات وحش میاندشت با مساحت ۸۴۴۳۵ هکتار در ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان جاجرم قرار دارد و حیات وحش آن عبارتند از یوزپلنگ، آهو، قوچ ومیش، گرگ، کفتار، کاراکال، گربه شنی، روباه و شغال هوبره، باقرقره، کبک، تیهو، بلدرچین، سفتر خاکستری، عقاب طلایی و انواع پسی فرم ها و عقاب ها، بزمجه خزری، لاک پشت افغانی، افعی شاخدار، تیر مار و گرزه مار.

Animal-Rights-Watch-ARW-4802
Animal-Rights-Watch-ARW-4803
Animal-Rights-Watch-ARW-4804
یوزپلنگ میاندشت

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. jojo:

    شالامممممممممممم. خوبین ؟مطالبتون قابل تحمول بود.

  2. علی دوست شما:

    سلام دوست عزیز مطالبتان را دیدم جالب بود از وبلاک من هم لطفا بازدید نمایید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.