بیادی: تعدد نامزدها در انتخابات نشانه دموکراسی است/ سازوکارها برای رسیدن به نامزد واحد، تمامیت‌خواهانه است

۱۰اردیبهشت،

حسن بیادی عضو فعلی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین دربارهٔ تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و نیز تعدد نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر گفت: این نشانه تشتت در انتخابات نیست. بلکه این نماد دموکراسی است و نشان دهنده گردش نخبگان در کشور و بالا رفتن سرمایه منابع نیروی انسانی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و جای خوشحالی دارد.

این نامزد انتخابات شوراها در تهران همچنین تصریح کرد: این موضوع نشانگر بالارفتن ظرفیت انسانی در جمهوری اسلامی است و با ضایع کردن و تخریب نباید مانع این ظرفیت شد. به نظر من هرکسی که این توانایی را درخود می‌بیند باید خود را به مردم عرضه کند.

وی همچنین دربارهٔ سازوکارهای ممکن برای رسیدن به نامزد واحد اصولگرایان گفت: این‌ها تفکرات تمامیت خواهانه است. این حق همه است که خود را در معرض انتخاب مردم قرار بدهند و ما نباید این حقوق را از کسی سلب کنیم. این شورای نگهبان است که باید اشخاصی را که مناسب می باشند و شرایط لازم را دارند با توجه به مصالح روز کشور به مردم معرفی کنند.

بیادی در ادامه افزود: این وضعیتی که به وجود آمده است ناشی از عدم حضور جدی احزاب در صحنه سیاسی کشور است. اگر ما ۳ یا ۴ حزب قوی داشتیم و انتخابات به صورت حزبی برگزار می‌شد، شاهد این تعدد نامزدها نبودیم. ما باید جایگاه احزاب در کشور را تعریف کنیم.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.