بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) درباره عملکرد سازمان امور سینمایی

به گزارش خبرنگار ایرنا در این بیانیه که روز شنبه در پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) انتشار یافته، با اشاره به آنچه که ‘اکران گسترده فیلم های سینمایی مساله دار’ توصیف کرده، آمده است: بسیج دانشجویی قویا به مسوولین امر هشدار می دهد که در صورت تخطی از راه امام راحل عظیم الشان با رصد کامل فضا از ظرفیت قانونی و عمومی خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در طول ۱۶ سال حیات دولت های پنجم، ششم، هفتم و هشتم، روند تخریبی بنیان های فرهنگی استمرار یافت اما نسل بصیر انقلاب و بسیجیان شجاع و سلحشور بعنوان پیشقراولان دفاع از ارزش ها به دولتی که با شعار گفتمان انقلاب و امام بر سر کار آمده بود امیدوار تر بودند.

این بیانیه می افزاید: بیگمان نقش مجلس شورای اسلامی بالاخص کمیسیون فرهنگی، در عرصه نظارت بر تولیدات سینمایی به فراموشی سپرده شده است؛ به نحوی که دستگاه های فرهنگی بالاخص وزارت فرهنگ بدون کمترین دغدغه ای در مسیری غیر از سیاست های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می کند.

معاونت سینمایی واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه این بیانیه در چهار بند به موارد دیگری اشاره کرده است.

در یکی از بندهای این بیانیه، با اشاره به برگزاری برای جشنواره فیلم فجر در سال ، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه شده است که با اقدامات لازم، در برابر تولیدات ضد ارزشی کارگردانان غیرمتعهد و مساله دار به موضع انفعال نیفتد.

در بند ۳ این بیانیه، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) از کمیسیون فرهنگی مجلس خواسته است هرچه سریعتر به تکلیف قانونی خود برای نظارت دقیق تر بر عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مخصوصا در حوزه سینما اقدام کند.

همچنین در دیگر بند این بیانیه، نسبت به اکران هرگونه آثاری که ‘مساله دار’ توصیف شده، هشدار داده شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی نظر به درج بیانیه معاونت سینمایی واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) آماده است تا هرگونه واکنش سازمان امور سینمایی را در ارتباط با این بیانیه انعکاس دهد.

فراهنگ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۳۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.