بیانیه خبرگزاری سینما برای فقدان پدر بازیگری ایران

تئاتر و سینما همزمان عزادارند

سمندریان نمونه یک استاد و هنرمند واقعی بود که هیچگاه کسی را برای مادیات یا هرچیزی غیر از استعداد و هنر آموزش نداد و وارد دنیای بازیگری نکرد!

بسمه تعالی

هنرمند نمیمیرد…

خانواده بزرگ سینما و تئاتر ایران

مصیبت از دست دادن پدر هیچگاه قابل مقایسه با هیچ درد و رنجی نبوده است. اگر این جمله درست است که با رفتن پدر کمر انسان می شکند و تکیه گاهش را از دست می دهد ، پس باید پذیرفت که کمر سینما و تئاتر ایران شکست…

حمید سمندریان نه فقط یک استاد بلکه روح بازیگری معاصر ایران بود و در هر اثر نمایشی یا سینمایی که شاگردی از وی حضور داشت جاری می شد.

بازیگرانی را به جامعه نمایش ایران تقدیم کرد که هنر ایران زمین در نیم قرن اخیر را نمی توان بدون آنان تعریف کرد و به حق کمینه خطا را می شود در فرایند آموزشی اش سراغ گرفت.

سمندریان نمونه یک استاد و هنرمند واقعی بود که هیچگاه کسی را برای مادیات یا هرچیزی غیر از استعداد و هنر آموزش نداد و وارد دنیای بازیگری نکرد!

امروز هنرمندان نمایش ایران در نسل های مختلف از جوان تا پیر مدیون استادی سمندریان هستند.او که هیچگاه هنر را فدای رابطه و زیبایی ظاهر و مادیات نکرد و چه خوش نتیجه گرفت بردباری اش را…
فردی که با تلاش و عشقی وصف ناپذیر هنر را آموخت و سپس با عشقی صد چندان به آموختنش پرداخت، جای خالی اش در هنر ایرانی را به جد نمی توان پر کرد.

خبرگزاری سینما ضمن تسلیت به خانواده محترم و داغدار این استاد و هنرمند برجسته و فقید و همچنین خانواده بزرگ هنر نمایشی ایران ، آمادگی خود را برای انعکاس ابعاد مختلف هنری و معلم گونه حمید سمندریان با هدف الگوسازی صحیح برای علاقه مندان و دست اندرکاران هنر نمایش اعلام می دارد.

به امید آنکه با بهره گیری صحیح از هنر ماندنی و همیشگی استاد گامی کوچک در جهت رهاندن سینمای کشور از بلای نابازیگران رابطه مند برداشته باشیم و موجبات شادی روان آن استاد فقید را فراهم آوریم.
لذااز شاگردان ، اطرافیان و مانوسان استاد سمندریان دعوت می نماید تا این رسانه را در جهت امر گفته شده یاری نمایند.

حافظ از جور تو حاشا که بگرداند روی/من از آن روز که در بند توام آزادم…//

مدیر مسئول- سر دبیر و تحریریه خبرگزاری سینمای ایران

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۲۲۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.