بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

وزارت امور خارجه در خصوص روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای توضیح داد.

بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت امور خارجه مراتب قدردانی خود را از همه اعضای سازمان همکاری شانگهای برای موافقت خود با عضویت جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و دیپلماسی فعالی را برای تقویت مناسبات با دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عضو در چارچوب این سازمان بکار خواهد گرفت.

در نتیجه پیگیری‌های مستمر وزارت امور خارجه جهت عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، این اقدامات از آغاز دولت سیزدهم روند مضاعف به خود گرفت و نهایتا همزمان با مشارکت جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم در ٢١ مین نشست سران کشورهای عضو شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان، تمام ٨ کشور عضو اصلی شانگهای بصورت اجماع موافقت خود را با درخواست عضویت دائمی‌کشورمان در این سازمان اعلام داشته و مراحل حقوقی، فنی و اداری این عضویت آغاز شد.

وزارت امور خارجه ضمن ابراز مسرت از این دستاورد مثبت برای کشور، متعهد است تمامی ظرفیت های تخصصی خود را برای انجام هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های ذیربط و دبیرخانه سازمان شانگهای بکار بسته تا فرایند حقوقی و اداری عضویت در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام رسد.

پذیرش درخواست جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای، گام مهمی است و نقش مثبتی در توسعه همکاری‌ها و مناسبت کشورمان با اعضای این سازمان در کلیه ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

وزارت امور خارجه مراتب قدردانی خود را از همه اعضای سازمان همکاری شانگهای برای موافقت خود با عضویت جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و دیپلماسی فعالی را برای تقویت مناسبات با دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عضو در چارچوب این سازمان بکار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.