بیشترین صادرات و واردات ایران مربوط به چه کالاهایی است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ January 2016 | 10:20 pm

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/11/fbdf5afc38398517e2ec5c5fad3eb34a.jpg
در هفته‌ای که گذشت «گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی»، در صدر لیست صادرات ایران و «ذرت دامی»، در صدر لیست واردات محصولات ایرانی از حیث ارزش (دلار)، قرار داشت.
به گزارش ممتاز نیوز: بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه برخط گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ در روز ۵ شنبه ۲۴ دی ماه، کالای «قیرنفت»، با ارزش یک میلیارد و ۵۴ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۴۹ دلار در صدر لیست صادرات محصولات ایرانی به خارج از کشور قرار داشت. همچنین در این روز «ذرت دامی»، با ارزش یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۷۰ دلار در صدر لیست محصولات وارداتی به ایران قرار گرفته بود.

همچنیین در روز شنبه ۲۶ دی ماه «قیرنفت»، با ارزش یک میلیارد و ۵۶ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۱۴دلار در صدر لیست محصولات صادراتی ایران قرار گرفته بود و «ذرت دامی»، با ارزش یک میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۵۶۲ دلار در صدر لیست محصولات وارداتی ایران قرار داشت.

در روز یک‌شنبه ۲۷ دی ماه، نیز کالای «پروپان مایع شده»، با ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۲۲ دلار از حیث ارزش(دلار)، و «ذرت دامی»، با ارزش یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۸۶ به ترتیب بیشترین سهم را در میان صادرات و واردات کالا در ایران داشتند.

در روز دوشنبه ۲۸ دی ماه نیز، «گازهای نفتی وهیدروکربورهای گازی»، با ارزش یک میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۶۵۶ هزارر و ۵۴۰ دلار ، در صدر لیست محصولات صادراتی کشور به خارج از ایران و«ذرت دامی»، با ارزش یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۲۳۲ دلار در صدر لیست محصولات وارداتی به کشور قرار گرفته بود.

همچنین در روز سه‌شنبه ۲۹ دی ماه «گازهای نفتی وهیدروکربورهای گازی»، با ارزش یک میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۶۴۰ دلار بیشترین سهم ار از نظر ارزش(دلار)، در میان کالاهای صادراتی برون مرزی کشور وکالای «دانه به جز گندم دامی» با ارزش ۶۹۸ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۶۴ دلار بیشترین سهم را از نظر ارزش (دلار)، در میان کالاهای وارداتی به ایران به خود اختصاص داده بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.