بیش از ۴۳ هزار نفر در آزمون سنجش مهارت ثبت نام کرده اند

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: بیش از ۴۳ هزار نفر در آزمون ادواری سنجش مهارت سوم شهریور ماه ثبت نام کرده اند که تمهیدات لازم برای شرکت متقاضیان در این آزمون فراهم شده است.

کورش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از ۴۳ هزار نفر در آزمون ادواری سنجش مهارت سوم شهریور ماه سال جاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۸ نفر مرد و ۱۱هزار و ۱۸۴ نفر زن هستند و تمهیدات لازم برای شرکت این متقاضیان در آزمون فراهم شده است.
وی در ادامه با اشاره به شرایط حضور داوطلبان در محل آزمون گفت: به همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای ورود به آزمون الزامی است و استفاده از تلفن همراه و تجهیزات متعلقه و ماشین حساب قابل برنامه ریزی در هنگام برگزاری آزمون اکیدا ممنوع است.
پرند در ادامه به مراحل اجرای آزمون های ادواری سنجش مهارت اشاره و اظهار داشت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است و متقاضیان پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمان بندی مندرج در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ادواری سنجش مهارت برای شرکت در آزمون عملی به حوزه های تعیین شده مراجعه کنند.
وی در خصوص شرایط قبولی در این آزمون نیز گفت: حد نصاب قبولی در آزمون کتبی ۵۰ از ۱۰۰ و در آزمون عملی ۷۰ از ۱۰۰ است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل ۷۰ از ۱۰۰ از طریق فرمول (نمره آزمون کتبی ۲۵%) نمره آزمون و عملی ۷۵% است.
رئیس سازمان فنی وحرفه ای کشور خاطر نشان کرد: نتایج این آزمون ها از طریق پایگاه اطلاع رسانی و سایر سامانه های اطلاع رسانی تا نیمه شهریور ماه اعلام می شود که قبول شدگان مرحله کتبی در آزمون عملی شرکت می کنند که در صورت قبولی برای آنان گواهینامه مهارت پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی ادارات کل آموزش فنی وحرفه ای استان ها از سوی مرکز تشکیل پرونده تحویل متقاضی می شود./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.