بیش از ۵ هزار پاکت جایگزین نایلکسها می شود

مدیر اداره آموزشهای شهروندی گفت: به منظور حفظ و نگهداری از محیط زیست و آموزش مضرات استفاده از مواد پلاستیکی به شهروندان شمال تهران بیش از ۵ هزار پاکت خرید جایگزین نایلکس ها می شود.

نیلوفر قاسمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: هدف از اجرای این نمایش آموزش تغییر الگوی مصرف و کاهش مصرف کیسه ها، ظروف ومحصولات یک بار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی به شهروندان است.
وی بیان کرد: در روز بدون نایلکس از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در میدان میوه و تره بار شهید لواسانی نمایش به اجرا درمی آید، پاکتهای تهیه شده بین شهروندان توزیع می شود و آموزشهای لازم برای ارتقا سطح آگاهی آنها از طریق چهره به چهره، اجرای نمایش موزیکال، آموزش به شهرداران مدرسه، برگزاری تئاترهای آموزشی، مسابقه نقاشی ویژه کودکان، توزیع بروشور ارائه می شود.
قاسمی تصریح کرد: پیش بینی ما این است با ارائه آگاهی و آموزش های لازم درماههای آینده با مشارکت، همکاری و همیاری شهروندان آموزش دیده، آمار مصرف پلاستیک در منطقه یک کاهش یابد.
وی گفت: طبق بررسی کارشناس میزان پلاستیک های تولیدی در ایران بیش از ۱۷۷ هزار تن در سال تخمین زده می شود و این رقم معادل ۵۰۰ تن در هر روز است و با مصرف نکردن یک کیسه پلاستیمی در هفته در هر خانواده ایرانی می توان از مصرف حدود ۸۱۶ میلیون کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری نمود./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.