بیش از ۵۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در گلستان هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعباس حاجی اکبریˈ امروز در کنفرانس خبری افزود: این تعداد خانوار را جمعیتی حدود ۱۰۱ هزار و ۳۱۳ نفر تشکیل می دهند که به صورت دائم در حال استفاده از خدمات کمیته امداد هستند.

وی اضافه کرد: به علت وجود دو قومیت اهل تسنن و اهل تشییع در استان، ما از هر دو بخش، اعضا و خانوارهای تحت پوشش داریم که با توجه به پراکندگی جمعیت ۶۶ درصد از افراد تحت پوشش شیعه و ۳۴ درصد باقی مانده سنی هستند.

وی تصریح کرد: از کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان، ۵۲ درصد از کل خانوارها معادل ۲۷ هزار و ۶۵۰ خانوار به علت فوت سرپرست خانواده تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: هم چنین ۳۰ درصد خانوارهای تحت پوشش یعنی معادل ۱۶ هزار و ۳۱ خانوار به علت از کار افتادگی و یا شرایط سنی بالای ۶۰ سال در چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

حاجی اکبری در ادامه گفت: ۸/۷ درصد از کل خانوارها به دلایل متارکه، بدسرپرستی، معلولیت و بیماری سرپرست، در پوشش کمیته امداد هستند که این درصد معادل ۴ هزار و ۱۳۷ خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان افزود: از سوی دیگر ۷/۷ درصد یعنی معادل ۴ هزار و ۸۰ خانوار تحت پوشش مربوط به افراد مطلقه هستند و ۵/۱ درصد باقی مانده که معادل ۹۶۴ خانوار است، به دلیل سرباز و یا زندانی بودن سرپرست زیر نظر کمیته امداد قرار دارند.

به گفته حاجی اکبری، دادن مستمری نقدی، پرداخت جهیزیه، کمک های فرهنگی، ارائه خدمات درمان و بهداشت، مسکن، تعمیرات مسکن، وام گازکشی، اشتغال، ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی، جمع آوری کمک های مردمی، ارائه خدمات در کانون های فرهنگی ولایت، از عمده فعالیت ها و بخشی از سرفصل های کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی هم چنین برگزاری اردوهای داخل و خارج استان برای خانوارهای تحت پوشش، خدمات مشاوره ای، آزادی زندانیان، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، مشاوره شغلی، پرداخت ودیعه و یا اجاره مسکن، انجام خدمات خودکفایی و طرح اکرام ایتام را از دیگر زمینه های فعالیت این نهاد برشمرد.

وی اظهار داشت: این اداره در سال گذشته در بخش پرداخت حقوق ماهانه مستمری، ۲۸۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال پرداختی داشته و امسال نیز تاکنون ۱۴۰ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال حقوق مستمری پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش جهیزیه و کمک به نوعروسان و تازه دامادها، کمیته امداد استان، در سال گذشته برای ۵ هزار و ۲۸۱ نفر جهیزیه و هدیه داماد تهیه کرده که ارزش ریالی آن معادل ۴۶ میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال به صورت بلاعوض است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: سرانه جهیزیه هر عروس به صورت بلاعوض ۱۰ میلیون ریال است.

حاجی اکبری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در این بخش برای ۸۳۷ نفر جهیزیه به ارزش هشت میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض تهیه شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، در بخش بیمه ای، در سال گذشته ۲۴ هزار و ۴۰۵ نفر از خدمات کمیته درمانی استفاده کرده اند و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۳۴ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال کمک های بلاعوض برای درمان پرداخت شده است.

۷۴۶۷/۶۰۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.