بیلی کریستال در جوایز امی به رابین ویلیامز ادای احترام می‌کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

بلی کریستال بازیگر، کمدین و مجری چند دوره جوایز اسکار در مراسم جوایز امی ۲۰۲۴ به دوست قدیمی خود رابین ویلیامز بازیگر فقید سینما، تلویزیون و تئاتر ادای احترام می‌کند.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: دان میشر مدیر تولید جوایز امی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد بیلی کریستال در قالب بخش “یادبود” که به درگذشتگان یک سال اخیر در حوزه تلویزیون اختصاص دارد، از رابین ویلیامز بازیگر و کمدین فقید تقدیر می‌کند.

مراسم شصت و ششمین دوره جوایز امی که از آن معادل جوایز اسکار در دنیای تلویزیون یاد می‌شود، دوشنبه ۲۵ اوت (سوم شهریور) برگزار و از شبکه ان‌بی‌سی پخش خواهد شد.

آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی هر سال این جایزه را به بهترین‌های دنیای تلویزیون در بخش‌های درام، کمدی، سریال کوتاه، فیلم تلویزیونی، برنامه‌های زنده و … اعطا می‌کند.

میشر افزود بخش یادبود با اجرایی از سارا بارلس خواننده و ترانه‌سرای نامزد جایزه گرمی همراه است.

پیکر ویلیامز ۱۱ اوت در خانه‌اش در شمال کالیفرنیا پیدا شد. بازیگر ۶۳ ساله خودکشی کرده بود.

ویلیامز در دوران کاری خود در مجموع چهار بار برای فیلم‌های “صبح بخیر ویتنام”، “انجمن شاعران مرده”، “سلطان ماهی‌گیر” و “ویل هانتینگ خوب” نامزد جایزه اسکار شد و برای فیلم آخر اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را از آن خود کرد.
او همچنین در دوران کاری دو جایزه امی، چهار جایزه گلدن گلوب، پنج جایزه گرمی و دو جایزه انجمن بازیگران آمریکا دریافت کرد.

ویلیامز سال ۱۹۷۸ با بازی در نقش یک بیگانه در سریال کمدی “مورک و میندی” تولید شبکه ای‌بی‌سی به شهرت رسید.

کریستال تاکنون ۹ بار مجری مراسم اسکار بوده است. او بازیگر فیلم‌هایی چون “وقتی هری، سالی را ملاقات کرد” و “این را تحلیل کن” است.

آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی در حالی از ویلیامز تقدیر می‌کند که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، بانی جوایز اسکار هفته پیش برای ادای احترام به ویلیامز در توئیتر عکسی از فیلم انیمیشن “علاء‌الدین” تولید دیزنی را منتشر کرد که در آن غول چراغ جادو با صدای ویلیامز، علاء‌الدین را در آغوش گرفته است.

آکادمی به عنوان شرح عکس نوشت: “غول چراغ جادو، تو آزادی” که اشاره به فیلم داشت. در فیلم، علاء‌الدین از آخرین آرزوی خود برای آزادی غول از چراغ استفاده می‌کند. این ادای احترام با اعتراض تعدادی از گروه‌های جلوگیری از خودکشی روبرو شد که اعتقاد داشتند آکادمی به نوعی از خودکشی به عنوان یک “گزینه” یاد کرده است.

ددلاین / ۲۰ اوت


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.