بیماری های کلیوی اغلب بی سروصدا پیشرفت می کنند

۱۶اردیبهشت،

خستگی، بالا بودن فشار خون، ورم زیر چشم ها و سایر اندامهای بدن از علائمی می باشند که می توانند نشانگر بیماری کلیوی باشند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سید محسن حسامی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بیماریهای کلیوی اغلب بی سروصدا پیشرفت می کنند و پیش از ایجاد هرگونه شکایت سبب تخریب قسمت عمده ای از فعالیت وعملکرد کلیه می شوند.

دکتر سید محسن حسامی  اظهار داشت: فرد در معرض خطر پیشرفت بیماری کلیوی باید به طور مرتب مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این اشخاص کسانی می باشند که مبتلا به بیماری قند (دیابت)، بالارفتن فشار خون، بیماریهای عروقی، بیماریهای ارثی کلیوی وعفونت مزمن کلیه می باشند.

این متخصص جراحی کلیه وجاری ادراری بیان کرد: گاهی اوقات اشخاص با بیماری شدید کلیوی نیز بدون علائم می باشند. که این موضوع اهمیت آزمایش خون و ادرار و سونوگرافی را در بررسی مشکلات کلیوی مشخص می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: خستگی، بالا بودن فشار خون، ورم زیر چشم ها و سایر اندامهای بدن از علائمی می باشند که می توانند نشانگر بیماری کلیوی باشند.

به گفته وی دفع ادرار خونی یا تیره به رنگ چای، شب ادراری تازه، کاهش اشتها و وزن، خارش پوست بدن از دیگر علائم نشان دهنده بیماری کلیوی می باشند.

دکتر حسامی  اضافه کرد: زمانی که کلیه ها نارسا شوند مواد زائد ومایعات در بدن تجمع می کنند  وفرد به درمان دیالیز و پیوند کلیه نیاز دارد.

این پزشک جراح بیان کرد: فشار خون باید به طور منظم کنترل شود زیرا که در صورت عدم کنترل فشار خون، کلیه ها آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه اگر فرد مبتلا به بیماری قند است باید تحت کنترل درآید، اظهار داشت: تعداد بسیاری از بیماران کلیوی، مبتلا به بیماری قند می باشند که حتی الامکان باید از مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز نشده اند مانند بعضی از مسکن ها وبعضی از آنتی بیوتیکها اجتناب کنند.

دکتر حسامی اضافه کرد: دیگر داروهای ویژه مانند سموم وآفت کش ها و بعضی از مواد مخدر  و سیگار می توانند سبب آسیب کلیه ها شوند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.