بیمه ایران در پارس جنوبی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:پوشش بیمه‌ای ارائه شده در زمینه بدنه کشتی و محصولات شامل کالاها، نفت خام و فراورده‌های نفتی است.

بیمه ایران در این زمینه بسیار قوی وارد شده و در زمینه‌های مختلف بیمه‌نامه صادر کرده است.

مدیرعامل بیمه ایران گفت: بیمه ایران با حضور در پارس جنوبی، عسلویه و دیگر مناطق نفت‌خیز کشور در جنوب با ارائه پوشش بیمه‌ای بدنه کشتی، نفت خام و فرآورده‌های نفتی حضور پررنگی داشته است. جواد سهامیان مقدم، مدیرعامل بیمه ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با عصر‌کیمیا‌گری در خصوص بیمه حمل و نقل دریایی، مواد نفتی و فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: بیمه ایران در این زمینه بسیار قوی وارد شده و در زمینه‌های مختلف بیمه‌نامه صادر کرده است.

وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای ارائه شده در زمینه بدنه کشتی و محصولات شامل کالاها، نفت خام و فراورده‌های نفتی است. سهامیان با اشاره به اینکه بیمه ایران در P & I مشارکت دارد گفت: پوشش‌های بیمه‌ای ارائه شده در چند قالب بوده که صدور مستقیم بیمه‌نامه، تشکیل کنسرسیوم با چند شرکت بیمه‌ای برای صدور پوشش بیمه‌ای و تشکیل صندوق مشترک در بیمه مرکزی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیمه ایران در پارس جنوبی، عسلویه و حدود ۲۰ درصد پتروشیمی مشارکت دارد ادامه داد: بیمه ایران در زمان جنگ نیز در این حوزه‌ها حضور فعال داشته و در حال حاضر حدود ۲/۵۱ درصد بازار در اختیار بیمه ایران است.

سهامیان گفت: ‌در زمان جنگ، شرکت‌های بیمه‌ای خارجی ۲۵ درصد حق بیمه برای نفتکش‌ها دریافت می‌کردند که این حق بیمه به خاطر ریسک بالای اقتصادی و سیاسی در آن زمان بود. وی افزود: در آن زمان بیمه ایران با نرخ کمتر از ۱۰ درصد نفتکش‌ها را بیمه کرد و این حضور پررنگ بیمه ایران در زمان تحریم‌‌ها نیز ادامه داشت.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.