دومین پایه سکوهای تولیدی فاز ۱۹ پارس جنوبی نصب شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس،روزدوشنبه به نقل ازحمیدرضا مسعودی افزود: این سازه بزرگ دریایی پس از انتقال از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر،در موقعیت تعریف شده نصب شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اضافه کرد: در فاز ۱۹ پارس جنوبی چهار سکوی اصلی و اقماری برای تولید ۵/۵۶ میلیون متر مکعب گاز پیش بینی شده است.

مسعودی اظهارداشت: با نصب جکت سکویA ، مقدمات ورود دومین دکل حفاری درفاز ۱۹ نیز فراهم شده است و حفاری چاه های تولیدی این فاز مرزی با شتاب بیشتری پیگیری می شود.

وی گفت: دکل نخست فاز ۱۹ پارس جنوبی هم اکنون در حال انجام عملیات حفاری چاه های توصیفی و تولیدی است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی افزود: مراحل ساخت جکت سوم (B 19) این فاز که مربوط به سکوی اقماری این حوزه است نیز تا دو ماه آینده نهایی خواهد شد.

در طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی حفاری ۱۵ حلقه چاه گازی پیش بینی شده است که با احتساب اختصاص بخش دوم سکوی فاز یک در مجاورت این فاز تعداد چاه های این پروژه به ۲۱ حلقه می رسد.

با توجه به موقعیت مرزی فاز ۱۹ و استقرار در بخش پر فشار میدان مشترک پارس جنوبی، این فاز در زمره فازهای دارای چهار سکو قرار گرفته و قادر است با در اختیار داشتن تنها ۲۱ چاه عملیاتی، تولیدی مشابه با دو فاز استاندارد پارس جنوبی با ۴۴ چاه گازی داشته باشد.

کنسرسیوم ایرانی متشکل از شرکت های پتروپارس و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران مجری توسعه این بخش از میدان در لایه مشترک گازی پارس جنوبی هستند. ک/۱

۵۳۹ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۱۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.