نصب ۲ سکوی میدان نفتی رشادت تا پایان اردیبهشت انجام می‌شود

اعتصامی گفت: با پایان یافتن عملیات بارگیری و حمل و نقل سکوهای w3 و w4 میدان نفتی رشادت، نصب سکوهای این میدان تا پایان اردیبهشت ماه جاری انجام می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، مهدی اعتصامی افزود: شرکت صنعتی دریایی ایران هم اکنون در بخش دریایی فازهای ۱۳، ۲۲ تا ۲۴ و ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی مشغول فعالیت است و در مجموع ساخت ۱۰ سکو و ۱۰ جکت و خطوط دریایی را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: ساخت این تجهیزات با موفقیت در حال انجام است و تنها کمی از برنامه عقب هستیم که امیدوارم این عقب ماندگی جبران شود.

اعتصامی در باره روند تامین تجهیزات مورد نیاز ساخت سکو و خطوط لوله دریایی گفت: خرید مواد اصلی مورد نیاز برای ساخت سکو و جکت انجام و این تجهیزات به یارد منتقل شده، ضمن آن که بیش از ۸۰ درصد کالاهای مورد نیاز ساخته شده است.

وی افزود: تلاش می شود عرشه فوقانی سکوهای فازهای ۲۲ تا ۲۴ و فاز ۱۳ بر اساس برنامه زمان بندی ۳۵ ماه تحویل داده شود.

وی از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی بخش خشکی فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی خبر داد و افزود: این میزان پیشرفت در ۲۱ ماه محقق شد و در صورت حمایت های مالی و پشتیبانی برای تامین تجهیزات مورد نیاز رکورد تازه ای در ساخت پالایشگاه های نفت و گاز کشور ایجاد خواهد شد و بر اساس برنامه زمان بندی پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.