نخستین مراحل حفاری فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز شد

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مسعودی ، روز چهارشنبه افزود: با توجه به موقعیت فاز ۱۹ در خط مشترک مرزی با کشور قطر، برنامه متمرکزی به منظور تسریع در برداشت از منابع گازی این حوزه به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: در این فازگازی ، حفاری ۲۱ حلقه چاه توصیفی و توسعه ای پیش بینی شده است که با توجه به بالابودن شاخص ضریب برداشت درموقعیت مرزی، معادل حجمی دو فاز استاندارد پارس جنوبی تولید خواهد داشت.

مسعودی ادامه داد: در فاز ۱۹ پارس جنوبی ، چهار سکوی اصلی و اقماری برای تولید ۵/۵۶ میلیون متر مکعب گاز پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مراحل ساخت جکت بخش A این فاز به پایان رسیده است ومطابق پیش بینی ها جکت سکوی A 19 در هفته اول مردادماه نصب می شود و پس از آن مقدمات ورود دومین دکل حفاری فاز ۱۹ انجام خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: همچنین پیشرفت سایر بخش های دریایی این فاز مطلوب است و بخش عمده ای از کالاهای خطوط لوله دریایی فاز ۱۹ تهیه و تکمیل شده و با پیشرفت بخشی از عملیات اجرایی آن، ۱۵ کیلومتر خط لوله انتقال گاز ترش از سکوهای اقماری به سکوهای اصلی نیز در دست اجراست.

مسعودی افزود: روند تامین کالاهای مورد نیاز بخش خشکی این فاز از سرعت ویژه ای برخوردار است و با دریافت کالاها و تجهیزات مورد نظر درچهار ماه آینده، ساخت و توسعه بخش خشکی فاز ۱۹ به مرحله جدیدی از اجرا وارد خواهد شد.

مراحل توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت های پتروپارس و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در دست اجراست. ک/۱

۵۳۹ /۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۴۰۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.