بیمه بدنه هم گران شد!

۱۶ام بهمن ،

بینا- بیمه بدنه خودرو جبران کننده خسارت‌های ناشی از حوادثی است که برای خودروی مورد بیمه رخ می‌دهد و به طور معمول سه خطر اصلی اتفاق، آتش‌سوزی و سرقت را شامل می‌شود.
براساس گزارش فارس، با وجود تعداد بالای تصادفات در کشور هنوز هم تنها تعداد کمی از دارندگان خودرو برای خرید بیمه‌نامه بدنه اقدام می‌کنند،البته عده‌ای هم از این خدمات استفاده می‌کنند.
اما با توجه به افزایش چند ماه اخیر قیمت خودرو در بازار داخلی بخشی از دارندگان بیمه بدنه هنگام دریافت خسارت با مشکل مواجه شدند، چون مبنای پرداخت خسارت در این رشته بیمه‌ای ارزش ریالی خودرو در زمان صدور بیمه‌نامه است و بر این اساس شرکت بیمه هم تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه ملزم به پرداخت خسارت است.
از این رو دارندگان بیمه بدنه‌ای که قیمت خودروشان در چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده است، می‌توانند برای جلوگیری از زیان احتمالی با مراجعه به نمایندگی صادر کننده بیمه بدنه،‌ نسبت به بروز رسانی قیمت و دریافت الحاقیه بیمه بدنه خودروی خود اقدام کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی هم در نشست خبری دو روز پیش با تاکید مجدد بر این موضوع گفت: کسانی که بیمه بدنه دارند بهتر است هرچه سریع‌تر مابه‌التفاوت آن را در قالب الحاقیه برده و از شرکت مربوطه دریافت کنند.
پیش از این شرکت‌های بیمه هم آمادگی خود را برای صدور الحاقیه بیمه بدنه خودرو اعلام کرده بودند.
مدیر بیمه خودروی یکی از شرکت‌های بیمه نیز در این رابطه گفت: این موضوع را به شبکه فروش و نمایندگان خود ابلاغ کرده‌ایم و همچنین از آنها خواسته‌ایم تا بیمه‌گذاران را با تماس تلفنی در جریان این کار قرار دهند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.