بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی۵۰ ساله

۱۹م دیماه ،

بینا- معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اجتماعی رانندگان تاکسی ۵۰ سال به بالا گفت: برای حل مشکلات این رانندگان تمامی آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان، عمر و حوادث قرار گرفتند.
به گزارش بینا، جعفر هاشمی تشکری در پانصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که به بررسی لایحه اصلاح تبصره سی و هفتم بودجه سال ۹۱ شهرداری تهران پیرامون معیشت رانندگان تاکسی برگزار شد، اظهار کرد: تامین اجتماعی برای اجرای بیمه اجتماعی رانندگان تاکسی ۵۰ سال به بالا درخواست رقمی ۳۲ میلیارد تومانی کرده که بسیار بالاست.
همچنین رسول خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ،به ایسنا گفت: به سبب تبصره ۳۷ قانون بودجه شهرداری مبلغ ۷ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی رانندگان تاکسی ۵۰ و ۷۰ سال به بالا در نظر گرفته شد که اجرای آن غیر ممکن است.
خادم ادامه داد: با توجه به این موضوع درخواست می‌شود تا این مبلغ برای اعطای وام قرض الحسنه، اعطای وام جهت خودروهای فرسوده، پرداخت کمک هزینه معاینه فنی خودرو و تامین پوشش بیمه تکمیلی و هزینه‌های رفاهی رانندگان اختصاص یابد.
وی در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که بیمه اجتماعی این اشخاص غیر ممکن است ضروری است پوشش و ارتقای بیمه‌های درمانی آنها مدنظر قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، در ادامه بیادی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: رانندگان تاکسی کارمندان شهرداری می باشند با این تفاوت که هیچ پناهی ندارند و حمایتی از آنها نمی‌شود و بهتر است یک بار برای همیشه با اجرای بیمه‌های اجتماعی این معضل را حل کنیم.
معصومه ابتکار دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم بیمه‌های اجتماعی برای رانندگان ۷۰ سال به بالا گفت: تقاضا می‌کنیم با پرداخت هزینه اضافی با توجه به مشکلات معیشتی عدیده و وضعیت ناپایدار رانندگان ۷۰ سال به بالا مشکلات معیشتی آنها حل شود.
وی همچنین از لزوم اختصاص بخشی از این هزینه برای تعویض کاتالیست ۴۰ هزار تاکسی تهران تاکید کرد.
ابتکار با اشاره به وضعیت آلودگی پایدار شهر تهران گفت: اکثر کاتالیست‌های تاکسی‌های تهران فرسوده است و هیچ نقشی در جذب آلاینده‌ها ندارد و بنابراین ضروری است شهرداری نسبت به تعویض کاتالیست‌ها اقدام کند.
در ادامه جلسه تبصره سی و هفت مصوبه بودجه سال ۹۱ اصلاح شد و مقرر گردید در قانون بودجه سال آینده تدابیر لازم برای بهبود وضعیت درمان و بیمه‌های اجتماعی رانندگان تاکسی فراهم شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.