بیمه کشاورزی همین روزها می آید

بینا- چند روزی به آغاز همایش بورس، بانک و بیمه مانده بود که خبری مبنی بر توقف ارایه مجوز برای تاسیس شرکت بیمه ای که به صورت تخصصی در زمینه کشاورزی و محصولات وابسته فعالیت خواهد کرد، به تیتر رسانه ها تبدیل شد.
به گزارش بینا، این در حالی بود که جمعی از نمایندگان مجلس و اعضاء کمیسیون کشاورزی دوره هشتم حمایت خود را از تاسیس شرکت بیمه ای کشاورزی اعلام کرده بودند.
محمد کریمی، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که با شعار حمایت از بیمه های تخصصی پا به بیمه مرکزی گذاشته بود در روز نخست همایش بورس، بانک و بیمه در مقابل خبرنگاران حاضر شد تا پاسخگوی آنان باشد.
به گفته کریمی مشکل این شرکت در زمینه سرمایه اولیه برای تاسیس است و توان مالی شرکت های بیمه ای برای بیمه مرکزی بسیار حائز اهمیت است.
محمد رضا نوتاش مدیر اجرایی این شرکت بیمه ای در حال تاسیس نیز در مصاحبه با بیمه آنلاین از مشکلات مالی موجود و افزایش میزان سرمایه اولیه سخن گفته بود. شش ماه از گفت وگوی کریمی و نوتاش با رسانه ها می گذرد و بیمه کشاورزی و اخذ مجوز فعالیت این شرکت بیمه ای به فراموشی سپرده شد. محمدرضا نوتاش در مصاحبه با بیمه آنلاین در واپسین روزهای شهریور ۹۱ خبر از رفع مشکل اخذ مجوز این شرکت داد.
به گفته وی تا چند روز آینده مجوز این شرکت بیمه ای صادر می شود و از اوایل مهرماه سال جاری نیز پذیره نویسی آغاز خواهد شد.
نوتاش در مورد میزان سرمایه اولیه که موضوع اختلاف بیمه مرکزی و این شرکت بود، اظهار کرد: این موضوع میان وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل بیمه مرکزی بررسی شد و توافق صورت گرفته به شرکت ابلاغ شد.
آخرین روزهای تابستان، زمان خوبی برای به ثمر نشستن صحبت های کریمی در نشت های خبری خود با خبرنگاران بود. بیمه کشاورزی می تواند خلا موجود در زمینه حمایت از تولید ملی در امر کشاورزی را پر کند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.