بی‌توجهی به توانایی‌های داخلی آفتی برای پیشرفت اقتصادی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیر تشکیلات انجمن مستقل دانشگاه تهران گفت: وابسته کردن اقتصاد و کم‌لطفی به نیروی داخلی آفت بزرگی است و تا زمانی که این آفت وجود داشته باشد پیشرفتی در اقتصاد رخ نداده و حماسه اقتصادی از منظر رهبری عملی نمی‌شود.

علی عبدی دبیر تشکیلات انجمن مستقل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با تحقق حماسه سیاسی در سال ۹۲ گفت: حماسه سیاسی یک گام نیست، بلکه چند گام است اما گام اصلی آن که بحث حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری بود به شکل احسنت محقق شد.  
 
وی تصریح کرد: مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با وجود هجمه سنگینی که بر روی کشور بود و دشمنان نیز تلاش می‌کردند تا با تهمت‌های بی‌جایی که به نظام وارد می‌کردند حضور مردم را کم رنگ کنند خود به تنهایی حماسه بزرگ سیاسی بود.
 
عبدی در مورد سایر حماسه‌های سیاسی در سال ۹۲ گفت: مردم در موضوعات دیگر سیاسی در سال ۹۲ مانند حضور در انتخابات شورای شهر و شورای محله و حمایت آن‌ها از دولت به شکل کلی، گام‌های دیگر حماسه سیاسی تلقی می‌شوند.  
 
این مقام مسئول انجمن مستقل دانشگاه تهران در رابطه با حماسه اقتصادی تصریح کرد: با وجود این که دولت گام‌هایی را در مسیر تحول اقتصادی برداشته است اما به آن نقطه مطلوب مد نظر رهبری نرسیده و با آن فاصله زیادی دارد.  
 
وی افزود: متاسفانه دولت به جای این که در بحث اقتصاد و سامان دادن به معیشت مردم نگاهش به درون کشور باشد به رفع تحریم‌ها و وابسته کردن اقتصاد کشور چشم دوخته است.  
 
عبدی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر پیشرفت درون‌زا و اتکا به نیروی داخلی گفت: وابسته کردن اقتصاد و کم لطفی به نیروی داخلی آفت بزرگی است و تا زمانی که این آفت وجود داشته باشد پیشرفتی در اقتصاد رخ نداده و حماسه اقتصادی از منظر رهبری عملی نمی‌شود.  
 
دبیر تشکیلات انجمن مستقل دانشگاه تهران اشاره کرد: در دیداری که مقام معظم رهبری با نیروی هوایی ارتش داشتند مجددا به این موضوع تاکید کردند که تنها راه حل رسیدن به توسعه افتصادی توجه به نیروی داخلی و اتکا به آن است.  
 
وی تاکید کرد: نگاه داشتن به لطف و محبت کشورهای خارجی هیچ گاه برای ما منفعتی نداشته و قطعا امروز نیز چیزی جز عقب ماندگی بیشتر و لطمه به صنعت داخلی ثمره‌ای نخواهد داشت.

عبدی در پایان با اشاره به این که دولت و دستگاه‌های غیردولتی نسبت به حماسه اقتصادی کم کاری داشته‌اند خاطر نشان کرد: اگر ما می‌خواهیم به حماسه اقتصادی دست پیدا کنیم باید نگاهمان را معطوف به استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور کنیم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.