تأثیرگذارترین زن هالیوود کیست

نشریه فوربس در گزارشی ۱۰ بازیگر زن تاثیرگذار هالیوود را برای سال ۲۰۲۴ انتخاب کرد که طی آن جنیفر لارنس بازیگر ۲۳ ساله فیلم «بازی‌های گرسنگی» به عنوان پر قدرت‌ترین زن هالیوود شناخته شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوزاین فهرست شامل حال جوان ترین و مسن ترین چهره‌های هالیوود می شود.
 
۱۰ چهره تاثیرگذار این فهرست عبارتند از:
 
جنیفر لارنس با ۲۳ سال سن ثابت کرده که زنان می توانند مانند مردان در فیلم های پرمخاطب حضور یابند. او با بازی در «بازی‌های گرسنگی» موفق ترین فیلم جوانانه را بعد از «گرگ و میش» شکل داد. سپس در «ایکس من» ظاهر شد و به فیلم کمک کرد تا پردرآمدترین فیلم سال شود. او در مدت کوتاه فعالیتش ۳ بار نامزد اسکار شده و یک بار آن را به دست آورده است. به همه این دلایل او به عنوان پرقدرت‌ترین زن بازیگر هالیوود شناخته شده است.
 
ساندرا بولاک؛ فیلم‌هایی بدیع که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شوند این روزها به سختی در هالیوود مورد توجه قرار می‌گیرند؛ اما بولاک موفق شد تا با پذیرش بازی در چنین فیلمی با «جاذبه» در جهان بدرخشد و نام پردرآمدترین بازیگر سال را نیز از آن خودش کند.
 
آنجلینا جولی؛ وی با وجود بازی در فیلم های فانتزی چون «شریر» از سوی دیگر فعالیت‌های بشردوستانه را هم‌پای  فعالیت های هنری اش ادامه می دهد و به تازگی این فعالیت ها را بر تلاش برای تشویق دولت ها به حمایت از زنان در جنگ ها و خشونت های جنسی متمرکز کرده است.
 
اسکارلت جوهانسون؛ وی که از سال ۱۹۹۸ و با فیلم «نجواگر اسب» در برابر چشم مردم ظاهر شد برای اولین بار به فهرست سلبریتی‌های فوربس راه یافته است. وی امسال با فروش نوشابه سودا از کارخانه وست بانک به شدت خبرساز شد. با این حال تصمیم گرفت تا همکاری اش با سازان خیریه اوکسفام را که مدت ها سفیر جهانی‌اش بود، قطع کند.
 
جنیفر آنیستون؛ او در چهل و چند سالگی به موفقیتی دست یافته که کمتر زنی در سن و سال او می‌تواند تصورش را هم بکند. بازیگر «ما خانواده میلر هستیم» در فیلم های پرسودی ایفای نقش کرده و نشان داده که از زمانی که در مجموعه «دوستان» پرفروش شد، این مسیر را ادامه داده است.
 
ایمی آدامز؛ او که بین فیلم های کمدی چون «جولی و جولیا» و فیلم های درام مستقل مثل «استاد» در رفت و آمد بوده، در سال ۲۰۲۴ به فیلم‌هایی که بر مبنای کمیک بوک ساخته می‌شوند، حیاتی دوباره بخشید. «مردی از فولاد» از مهمترین فیلم هایی بود که او در آن ظاهر شد. در همین حال او برای پنجمین بار نامزدی اسکار را برای بازی در نقش مکمل در فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» کسب کرد
 
گوینت پالترو ؛ پالترو بیشتر موفقیت خودش را در سال اخیر از بازی در فیلم «مرد آهنی ۳» به دست آورد او به عنوان مدل برای کمپانی های مشهور صنعت مد مثل ماکس فاکتور و هوگو باس هم همکاری کرده است.
 
مریل استریپ، این بازیگر موفق هر چه سنش بالاتر می رود به نظر می رسد با سوژه های بیشتری برای درخشیدن در آنها روبه رو می‌شود. در آخرین فیلمش «آگوست: اوسیج کانتی» او موفق شد تا برای هجدهمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شود و نام خود را به عنوان رکورددار این بخش در تاریخ ثبت کند.
 
کامرون دیاز؛ این بازیگر در جدیدترین فیلمش با عنوان «زن دیگر» خودش را در سطحی متفاوت نشان داد و منتقدان را واداشت تا زبان به تحسین او باز کنند. این فیلم که با بودجه ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد، در نهایت ۱۹۰ میلیون دلار فروش کرد. او در سال ۲۰۱۱ نیز با فیلم ۲۰ میلیون دلاری «معلم بد» موفق شده بود تا فروشی ۲۱۶ ملون دلاری را برای فیلم رقم بنزد.
 
ناتالی پورتمن؛ او امسال با فیلم «تور: جهان تاریک» فروشی ۶۴۵ میلیون دلاری را در باکس آفیس جهانی تجربه کرد. این موفقیت او را به این جایگاه رساند که برای اولین بار به عنوان کارگردان پشت دوربین قرار بگیرد تا قصه‌ای از آموس اوز را درباره عشق و سیاهی خلق کند.

منبع: مهر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.