تأمینی‌لیچایی:پیشنهاد افزایش مرخصی یک ماهه پدران به دولت

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۹:۳۶:۱۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اعلام موافقت اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان مادران و پدران، گفت: با توجه به اینکه پدر نقش مؤثری در تولد و تربیت نوزادان دارد؛ از این‌رو پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای افزایش مرخصی آقایان حدود یک ماه است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حسن تأمینی‌لیچایی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در دولت مبنی‌بر افزایش مرخصی مادران به ۹ ماه و مرخصی پدران به ۱۰ روز٬ تصریح کرد: شروع و پیشنهاد این طرح در درون مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان کلید خورد و به دولت ارائه شد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ طرح افزایش مرخصی زایمان مادران و پدران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در زمان زایمان٬ مادر و به تبع‌آن نوزاد باید مورد توجه خاص از سوی پدر قرار گیرند؛ از این‌‌رو اجرای این طرح می‌تواند در افزایش شکل‌گیری درست بنیاد خانواده نقش مؤثری داشته باشد.
تأمینی‌لیچایی با تاکید بر افزایش تدریجی مرخصی زایمان در سال‌های اخیر٬ یاد‌آورشد: در سال‌های دور، مرخصی زایمان مادران حدود سه ماه بود که این زمان بعد از گذشت مدتی به شش ماه و هم‌اکنون هم  پیشنهاد افزایش  آن به ۹ ماه ارائه شده است.
وی با اعلام این که مجلس موافق اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان مادران و پدران است٬ ادامه داد: با توجه به اینکه پدران نقش مؤثری در تولد و حمایت نوزادان دارند؛ باید زمان مرخصیشان افزایش پیدا کند از این‌رو پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای افزایش مرخصی آقایان حدود یک ماه است.
این نماینده مجلس نهم٬ با مد نظر قرار دادن اینکه دولت باید طرح‌های حمایتی ازمادران و پدران را افزایش دهد؛ گفت: به‌طور حتم افزایش حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی از بنیان خانواده می‌تواند در تثبیت زندگی‌ها نقش به‌سزایی داشته باشد.
نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به  موافقت مجلس در تغییر مدت زنان مرخصی پس از زایمان ، از دولت خواست تا از طریق مجلس شورای اسلامی به اصلاح و تغییر قوانین اقدام کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۰۹۳۶۱۰۵۰۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.