تاثیر تصحیح “افکار” بر رفتار انسان

اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیر گذاری اشخاص بر شخص مقابلشان از طریق نوع رفتارهای فیزیکی و نحوه بیان دو مکالماتشان آن چیزی است که اشخاص بعنوان دریافت انرژی مثبت مطلقی می کنند.

دکترحاجتی، متخصص اعصاب و روان و عضو هیئت علمی دانشگاه درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث “روانپزشکی” در مورد انرژیها و انتقال آنها با مفهوم مصطلح رایج مطالعاتی صورت نگرفته و هیچ اظهار نظری نشده و در حوزه اعصاب و روان هیچ اشاره ای نشده ، نوع نگاه و برخورد اشخاص بصورتی است که ناخود آگاه حس خوب آرامش به طرف مقابلش منتقل کرده و شخص اظهار می کند حس خوبی دریافت کرده این بخش از برخورد را برخورد غیر کلامی یا زبان بدن (بادی لنگویج) می نامند. 

نحوه نشستن، نگاه کردن، تحویل گرفتن و زاویه نشستن در رفتار و نحوه بیان و نوع عبارات در کلام و لحن آهنگ کلام اجزایی است که بر نا خداگاه طرف مقابل تاثیر گذار است و برداشت اشخاص را متفاوت می کند. 

این بحث علمی است که بتوانیم با لحن کلام روی فرد تاثیر گذار باشیم و حتی در درمان از این روش استفاده کنیم. اما بخشی که مربوط به انرژی می شود بحث علمی نیست چون ماهیت تجربی ندارد. 

وی در ادامه افزود: انرژیهای معنوی و ماورائی مقوله متفاوتی است این انرژیها بی تاثیر نیستند اما باید از صاحبنظران دین در مورد آنها تحقیق کرد اما اینکه در طبیعت انرژی وجود دارد و از حالتی به حالت دیگر و از شخصی به شخص دیگر با روشهای ذکر شده قابل انتقال است انکار ناپذیر است. 

این متخصص خاطر نشان کرد: سیستم ذهن انسان یکسری ورودی دارد پردازش می کند و خروجی آن احساساتش است ورودی ذهن ما تاثیر گذار بر پردازشهاست و همچنین رفتار خود ما که خروجی آن است اگر ورودی خوب باشد انرژی مثبت تلقی می شود و خروجی رفتار مثبت ما است. 

 وی در پایان تاکید کرد: جای احساسات ما در ناخودآگاه ما است اما ما با تغییرات تفکر شناختهایمان و یا با تغییرات رفتاری ورزش کردند ،سفر کردن می توانیم احساساتمان را تغییر دهیم و این معنای همین حرف است که می گوئیم انرژی مثبت را به بدنمان وارد کنیم.  /ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.