تاثیر زردآلو در سلامت سلول های مغزی

زردآلو سرشار از ویتامینهای گروه آ و ث بوده که در بینایی بسیار موثر است، به عنوان یک آنتی اکسیدان از تخریب سلولها در مقابل رادیکالهای آزاد جلوگیری می‌کند، همچنین زردآلو دارای بتاکاروتن و لیکوپن است که برای سلامتی قلب بسیار مفید است.

یکی از کارشناسان تغذیه در چهارمحال و بختیاری گفت: روغن هسته زردآلو کرم معده را از بین برده و نابودکننده سنگ مثانه است.

حمیدرضا بهنیا در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه چهارمحال و بختیاری- افزود: زردآلو یکی از میوه‌های هسته دار و متعلق به نواحی مدیترانه‌ای است که کشت و پرورش آن در ایران سالهاست که ادامه دارد، زردآلو تقریبا در تمامی نواحی ایران می‌روید و انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن را اصطلاحا زردآلوی خانی می‌نامند.

وی ادامه داد: این گیاه از زمانی که هسته آن می‌روید، دارای رشد بسیار بالایی است، به گونه‌ای که دو سال پس از رشد، میوه می‌دهد، در مقابل سرما مقاوم است و نیاز به آب فراوان ندارد، همچنین یکی از بهترین و مقاوم‌ترین چوبها در زمینه صنعت نجاری چوب زردآلو است.

بهنیا تصریح کرد: زردآلو سرشار از ویتامینهای گروه آ و ث بوده که در بینایی بسیار موثر است، به عنوان یک آنتی اکسیدان از تخریب سلولها در مقابل رادیکالهای آزاد جلوگیری می‌کند، همچنین زردآلو دارای بتاکاروتن و لیکوپن است که برای سلامتی قلب بسیار مفید است.

وی اظهار کرد: وجود ویتامینهای گروه ب در زردآلو برای سلامت سلولهای مغزی موثر است، همچنین وجود کلسیم بالا سبب افزایش تراکم استخوانی می‌شود، از دیگر فواید زردآلو می‌توان به روغن هسته آن اشاره کرد که در از بین بردن کرم معده بسیار موثر بوده و از بین برنده سنگ مثانه است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.