تاثیر کفیر بر پوست و مو

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،
ممتاز نیوز: یکی از نوشیدنی‌‌های بسیار مفید که در بحث تغذیه بسیار به آن توجه می‌شود، دوغ است. مصرف این نوشیدنی به‌خصوص به کسانی که اضافه‌وزن دارند و سبب این اضافه‌وزن مصرف نوشیدنی‌های پرکالری و گازدار است، پیشنهاد می‌شود…

 دوغ در گروه لبنیات جای دارد و حاوی کلسیم و پروتئین بالایی است و در سلامت پوست و مو نقش دارد. امروزه در صنعت موادغذایی در کشورمان به دوغ باکتری‌های پروبیوتیک اضافه کرده‌اند و فرآورده تخمیری تولیدشده به این روش کفیر نام دارد. دوغ کفیر خواص فوق‌العاده‌ای برای بدن دارد.
 گاز این دوغ طبیعی است و به سبب عملکرد باکتری‌هایی ایجاد می‌شود که اصطلاحا به آن «پروبیوتیک» می‌گویند. برای اشخاصی که مایل‌اند موادغذایی طبیعی و ارگانیک مصرف کنند، دوغ کفیر بسیار مناسب است.
پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های مفید که به‌طور طبیعی در دستگاه گوارش وجود دارند و به هر سببی از بین رفته‌اند وقتی به غذاها اضافه می‌شوند، تاثیرهای شگرفی بر بدن ما می‌گذارند. از جمله فواید آنها می‌توان به کاهش تولید مواد التهابی میکروارگانیسم‌ها در روده اشاره کرد.
در اشخاص مبتلا به خشکی پوست و مو و کسانی که دچار ریزش مو می باشند یا اگزما و خارش‌های پوستی دارند یا دچار کهیر می باشند، مصرف فرآورده‌های پروبیوتیکی به‌خصوص دوغ و نوشیدنی های کفیر پیشنهاد می‌شود. بیشتر مشکلات پوستی به سبب فعالیت ناقص سیستم ایمنی است و پروبیوتیک‌ها با تاثیر بر سلول‌های ایمنی دستگاه گوارش به بهبود آثار ضدالتهابی کمک می‌کنند.
منبع: هفته نامه سلامت

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.