تاثیر مفید استاتین‌ها برای مبتلایان به سرطان پروستات

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: یافته‌های تازه پزشکان کانادایی تایید می‌کند که مبتلایان به سرطان پروستات که از داروی کاهش کلسترول مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از این محققان تاثیر داروهای کاهش‌دهنده کلسترول بد خون موسوم‌ به «استاتین»ها روی مبتلایان به سرطان پروستات زمانی افزایش می‌یابد که بیمار پیش از تشخیص سرطان از این دارو مصرف کرده باشد.

«لاتورنت آزولای»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه «مک‌گیل» در مونترال در این رابطه خاطر نشان ساخت: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که مصرف استاتین با کاهش احتمال مرگ ناشی از سرطان پروستات مرتبط است.

این متخصصان می‌گویند: هرچند در مجموع نتایج حاصل از این مطالعه امیدوارکننده است اما انجام بررسی‌های بیشتری مورد نیاز است تا تجویز داروی استاتین برای مردان مبتلا به سرطان پروستات با اطمینان صورت گیرد.

این محققان همچنین تاکید کردند که مطالعات آنان نشان‌دهنده رابطه سبب – معلولی مستقیم بین مصرف این دارو که میلیون‌ها نفر برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی از آن استفاده می‌کنند و کاهش مرگ ناشی از سرطان پروستات نیست.

در این مطالعه ۱۲ هزار مرد انگلیسی که در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۹ به سرطان پروستات مبتلا بودند مورد بررسی قرار گرفتند. از میان این اشخاص نزدیک به ۳۵۰۰ نفر فوت کردند که سبب مرگ ۱۸۰۰ نفر از آنان سرطان پروستات بوده است.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز، به نقل از محققان در مورد تاثیرات احتمالی فیزیولوژیک این دارو مطالعات متعددی انجام شده که اکثر آنها تایید می‌کند که استاتین‌ها با سلول‌های سرطانی پروستات مقابله می‌کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.